You Resemble Me (2022) Recenzie de film

În societatea de astăzi, a judeca oamenii pe care nu îi cunoaștem pare să fi fost normalizat. Mai rău este că acest lucru a dus la generalizarea în ceea ce privește religia, rasa, sexul și orice altă etichetă la care vă puteți gândi. Categorizarea „semenilor” pare să fi fost pierdută în epoca toleranței atât de necesară (și mult cerută).

Cum am ajuns la asta? Cum putem fi atât de naivi și ignoranți? Cum suntem atât de concentrați în a împuternici această practică îngrozitoare care funcționează doar pentru o diviziune ulterioară? După cum îmi place să spun, trebuie să începem o conversație din nou, doar că aceasta este mult mai importantă decât celelalte.

Poate, la început Dina Amermunca lui Tu Semeni cu Mine nu se simte ca punctul de plecare potrivit. Ficțiunea este rar. Dar printr-o execuție foarte misterioasă a conceptului, Amer realizează mai mult decât ne putem imagina la început. Da, Tu Semeni cu Mine începe ca o dramă convingătoare despre traume în mijlocul unei crize sociale care este foarte reală astăzi. Apoi, încet, devine altceva, mult mai universal și mai perspicace. Există un motiv pentru asta, dezvăluit în ultimele minute ale Tu Semeni cu Mineunde tot ceea ce am văzut este justificat printr-un montaj de dovezi care duc mesajul până la capăt.

A o numi pe Amer o regizor curajoasă înseamnă a nu ajunge la ceea ce trebuie numită. Nu din cauza temei filmului ei, ci pentru că acest lucru nu poate fi ușor pentru orice femeie care încearcă să spună această poveste.

În Tu Semeni cu Mine, două surori sunt despărțite când sunt doar copii. Hasna și Marian locuiesc cu mama lor și alți frați. Hasna îl protejează pe Marian chiar și de mama lor. Legătura lor este suficient de puternică pentru a fi un scut puternic în Parisul plin de pericole.

Dar într-o zi, sunt despărțiți. Trauma Hasnei începe din acest moment, mergând în plasament și eliberându-se din singura realitate de care e conștientă. Pe măsură ce crește și părăsește sistemul care i-a permis să supraviețuiască, se confruntă cu o criză care are legătură cu identitatea, originile și chiar cu aspectul ei. Pe măsură ce se apropie de islam, Hasna își scufundă degetele de la picioare în lumea îngrozitoare a radicalismului.

Amer descrie hotărât călătoria lui Hasna din perspectiva unei identități pierdute. Hasna își „schimbă” fața în timpul acestei căderi oribile în întuneric (nu voi explica cum o face, pentru că este oarecum o resursă foarte cinematografică care funcționează pe deplin). Pe măsură ce relația ei cu religia (și identitatea pe care o include) crește și devine mai puternică, separarea lui Hasna de realitate devine periculoasă. Totuși, se simte și inevitabil.

Adaptat după un scenariu grozav, Tu Semeni cu Mine se încheie cu o abordare perspicace despre soarta Hasnei. Acesta este momentul în care Amer dezvăluie că totul se bazează pe evenimente adevărate, iar povestea face cerc complet în ceea ce privește logica și insistența lui Amer cu criza lui Hasna. Asta nu înseamnă că partea „fictivă” a filmului devine secundară. Dimpotrivă, devine mult mai relevant în fața unui personaj atât de misterios, dar atât de uman, încât este imposibil să ratezi legătura.

Da, Tu Semeni cu Mine este o modalitate bună de a începe o conversație. Unul care ar putea fi inconfortabil pentru unii, dar incredibil de corect pentru alții. Poate că acei „ceilalți” sunt alături de tine și sunt colegii tăi.