infos.ro

Top 5 sfaturi pentru ecologizarea farfurii

Ceea ce puneți în farfurie este cel mai puternic impact pe care îl puteți avea asupra amprentei dumneavoastră de mediu de-a lungul vieții. Așa că învață cum să-ți faci farfuria verde cu aceste 5 sfaturi de top pentru o alimentație durabilă, ecologică.

Cu fiecare mușcătură, ai un impact asupra planetei. De fapt, stilul tău de a mânca poate fi unul dintre cele mai puternice instrumente pe care le poți avea, ca individ, pentru a avea un impact asupra unor probleme de mediu, cum ar fi emisiile de gaze cu efect de seră, utilizarea apei și a terenului, consumul de energie și contaminarea căilor navigabile. . Știați că agricultura ocupă aproximativ jumătate din suprafața terestră a planetei și 70% din aprovizionarea globală cu apă? Agricultura animală este responsabilă pentru 14,5% din totalul emisiilor noastre de gaze cu efect de seră. Încercați să vă faceți partea pentru a păstra această planetă prețioasă pentru următoarea generație, cu cele cinci sfaturi de top pentru a vă ecologiza farfuria.

Top 5 sfaturi pentru ecologizarea farfurii

Top 5 sfaturi pentru ecologizarea farfurii
Lasagna cu conopida spanac

1. Mănâncă mai multe plante, mai puține animale. Vegetarienii au o amprentă de carbon cu 30% mai mică decât cei care mănâncă carne, potrivit cercetărilor. Și doar trecerea la o dietă semi-vegetariană sau flexitariană (se consumă o cantitate mică de alimente de origine animală) poate face diferența – semi-vegetarienii au o amprentă de carbon cu 20% mai mică. De ce o dietă centrată pe plante face o asemenea diferență? Ei bine, este ușor: poți să crești plante și să le mănânci sau poți să crești plante, să le hrănești animalelor (care au nevoie de mult pământ, apă și hrană…și produc mult gunoi de grajd și metan) și mănâncă animalele. Este mult mai eficient să mănânci plantele.

Top 5 sfaturi pentru ecologizarea farfurii
Piersici la gratar cu busuioc

2. Mănâncă mai multe alimente integrale, minim procesate. De fiecare dată când mănânci un aliment foarte procesat – un aliment care nu seamănă deloc cu originile sale – îți mărești amprenta de carbon. De exemplu, un baton „nutritiv” foarte procesat, cu sirop de porumb ca ingredient numărul unu, nu seamănă deloc cu un spic de porumb. Și toate acele ingrediente enumerate pe ambalajul batonului nutritiv trebuiau procesate undeva și apoi transportate la uzina de procesare a batoanelor nutritive, unde au fost asamblate, ambalate și apoi transportate la magazinul din apropiere. Gândiți-vă la inputurile necesare pentru a duce acel baton în cămară, în comparație cu un spic de porumb pe care l-ați luat de la piața fermierilor. Cercetătorii din Iowa au descoperit că ingredientele dintr-o singură cutie de iaurt au călătorit 2.211 pentru a ajunge la uzina de procesare. Și asta e doar iaurt!

Top 5 sfaturi pentru ecologizarea farfurii
Folosiți recipiente pentru depozitare resturi de mâncare. Consultați ghidul meu de cumpărături ecologic Aici.

3. Reduceți deșeurile alimentare. Știați că în fiecare zi, în SUA, risipim suficientă mâncare pentru a umple Rose Bowl? Locuiesc foarte aproape de Rose Bowl și să vă spun că este mare! De fapt, peste 40% din alimentele produse pentru consum în SUA nu vor fi niciodată consumate – este suficient să furnizeze 1.400 de calorii pe zi. Care-i mare lucru? Gândiți-vă doar la toate resursele – ca să nu mai vorbim de viețile animale – care au intrat în producerea alimentelor care nici măcar nu sunt consumate. daca tu într-adevăr vrei să ai un impact asupra amprentei tale de carbon, doar elimină alimentele irosite. Nu cumpărați alimente în exces, comandați porții mai mici la restaurante, împachetați resturile, planificați meniurile în timpul săptămânii pentru a maximiza utilizarea alimentelor și faceți o supă săptămânală pentru a profita de resturile de legume, cereale, proteine ​​și bulion.

În grădina mea de legume organice.

4. Cultivați niște alimente. Obișnuiam să mâncăm mult mai sustenabil. O mare parte din alimentele pe care le-am consumat proveneau din grădinile de bucătărie și din împrejurimile locale prin vânătoare și culegere. Familiile și-au păstrat bogăția de mâncare pentru a rezista toată iarna. Intră în lumea modernă, unde totul vine de la supermarket! Puteți face diferența crescând chiar și o cantitate mică din propria mâncare. Grădina medie de legume de familie oferă legume în valoare de 600 USD (pe care dvs nu trebuie să fi transportat până la bucătărie!), potrivit Asociației Naționale de Grădinărit. Scoateți un pat de flori și transformați-l într-o grădină de legume. Aruncați pomul ornamental în favoarea unui pom fructifer. Dacă locuiți într-un apartament, încercați o plantă de roșii pe balcon. Încurajează degetul mare verde.

Produce la o piață locală de fermieri.

5. Cumpărați mai mult local. Local poate fi cuvântul la modă. Și este important, deoarece alimentele călătoresc de la distanțe din ce în ce mai mari pentru a ajunge în farfurie. Cercetătorii suedezi au descoperit că un mic dejun suedez tipic de mere, pâine, unt, brânză, cafea, smântână și zahăr a parcurs în total distanța circumferinței Pământului pentru a ajunge la o farfurie suedeză de mic dejun! Sigur, statisticile variază, în funcție de locul în care locuiești, dar ai o imagine. Reduceți distanța parcursă de mâncare cumpărând mai multe produse care sunt cultivate mai aproape de casă. Una dintre cele mai bune modalități de a vă ecologiza farfuria este să vă cultivați propria hrană, dar a doua modalitate cea mai bună este să vă susțineți piața locală de fermieri sau CSA (agricultura susținută de comunitate), unde puteți găsi tot felul de alimente – fructe, legume, fasole uscată, nuci, ulei, ouă, carne și pește – produse în propria comunitate.

Pentru alte bloguri despre sustenabilitate, consultați acestea:

6 moduri de a reduce risipa alimentară
Top 11 sfaturi pentru o alimentație durabilă
Reduceți carnea pentru o amprentă de carbon mai mică
Top 20 Ghid de cumpărături pentru articole ecologice de bucătărie

Imaginea principală: Salată Jade Pere FisticSharon Palmer, MSFS, RDN

Setul de instrumente pentru creșterea propriei alimente de la Sharon Palmer, MSFS, RDN

Source link

You might also like