Tiger 24 (2022) Recenzie de film

WARREN_PEREIRA_IN_TIGER24_©WARRENPEREIRA

Warren Pereiradocumentarul remarcabil al lui Tigrul 24 permite să se pună întrebări foarte incomode. Fără a ignora aspectul ecologic al producției în sine, regizorul dă o mână de ajutor subiecților săi și da, deschide fereastra către cealaltă parte. Tigrii nu sunt neapărat mașini de ucidere, dar au capacitatea și aceasta este o discuție foarte importantă.

Poate că este punctul de vânzare al unui film care este încorporat organic într-o minte colectivă care deține o agendă bazată pe îngrijirea animalelor. Astăzi, este ceea ce suntem și cum gândim. În documentar, există viziuni ale unui trecut în care uciderea merita un trofeu. Asta a fost uitat de mult acum.

Astăzi, provocarea este alta, dar într-un sens primordial există încă nuanțe ale acelei considerații îngrozitoare a unui regat frumos. Unul pe care l-am invadat nebunește în civilizație. În urma unei tragedii îngrozitoare, un oraș și o țară se ciocnesc în centrul activismului pentru animale care au luat-o peste cap. Un regizor întreabă oamenii potriviți și începe să se dezlipească. Povestea este una care depășește un accident, dar nu depășește niciodată granița speculațiilor.

Tigrul 24 este o explorare brutală a faptelor. Nu este niciodată exploatator, dar are o adevărată senzație de crimă, care nu este foarte comună atunci când se ocupă de aceste subiecte. Pereira pătrunde adânc în junglă pentru a înțelege comportamentul animalelor și întâlnește diferite nuanțe de tradiție care merg de la supraviețuire la cele religioase. Conservarea animalelor este o afacere uriașă în India. Și tigrii sunt dincolo de asta. Ele sunt sacre.

Cu toate acestea, există unul care a reușit să atace și să mutileze un bărbat. Când Pereira investighează (întotdeauna cu o cameră la îndemână), dă peste mai multe cazuri. Aceste informații adaugă combustibil unui tip de incendiu social în care mai multe părți își apără perspectiva. Tigrul a fost transportat la o grădină zoologică, iar sălbăticia aparține trecutului. Înconjurat de ziduri, tigrul se plimbă înainte și înapoi căutând refugiu într-o schemă creată de om, care pare imposibil de înțeles.

Din nou, este, de asemenea, oribil când faptele sunt dezvăluite. Detaliile masacrului sunt aplicabile doar în interpretarea întemeiată a activismului animal a lui Pereira. Chiar dacă actele sunt cele ale monștrilor, este imposibil să vezi acest animal frumos ca victima a ceva mai mare. O scenă specială a bărbaților care sărind pe pereți este o reprezentare excelentă a acelei imagini de ansamblu. Cel pe care trebuie să ne uităm atunci când începem să judecăm unele dintre comentariile date Tigrul 24.

Cu o partitură frumoasă și bântuitoare, filmul transmite un sentiment de uimire și mister, observând în același timp realismul și letal. Aceasta nu este o imagine frumoasă a relației noastre cu animalele. Este începutul unei conversații pe care trebuie să o avem în societatea modernă despre cum putem coexista cu creaturi care nu au capacitatea de a se adapta așa cum facem noi. Și dacă nu putem vedea asta, unde ne cade asta în întrebarea tulburătoare: dacă „cine ar trebui să fie pe cale de dispariție?”

Misiunea îndelungată a lui Pereira de peste un deceniu este admirabilă și s-a născut într-un film fascinant, care nu este ușor de uitat. Dacă asta ne-am dorit, atunci a făcut o treabă foarte bună cu acesta.

Vă rugăm să fiți conștienți: este un film foarte grafic.