The Valet (2022) Recenzie de film

La suprafață, Richard Wonglui Valetul seamănă prea mult cu ceva ce am mai văzut. Băiat urât, sărac, care întâlnește pe cineva frumos, se îndrăgostește și atât, fericiți pentru totdeauna. Din fericire, există doar un indiciu de ceva tradițional. Wong este hotărât neclintit în privința întorsăturii pe care dorește ca publicul să se uite de la bun început. La început, nu am fost foarte entuziasmat.

Cum se poate maturiza un script în câteva pagini?

Valetul este un remake în limba engleză a unui film francez. Asta nu înseamnă că, ca comedie, glumele sunt la fel. Cadrul este diferit, culturile sunt nebun de diferite și vremurile s-au schimbat. Acesta este modul în care un film ca acesta poate rămâne proaspăt în timp ce este inspirat de ceva ce am mai văzut.

Asta și joacă câteva fețe cunoscute. Prezența acelor fețe este și nu mă refer doar la protagonisti aici, ceea ce face din The Valet’s 124 minute un spectacol de comedie demn. Din Samara Weaving într-un rol perfect, pentru o actriță mexicană veterană Carmen Salinas într-un spectacol fantastic despre tradiția și cultura latină.

Povestea este foarte simplă. O celebritate este găsită încurcându-se cu un politician căsătorit. Scandalul va fi dezvăluit cu siguranță de paparazzi. Cineva își face o idee și această tânără starletă de la Hollywood este asociată convenabil cu cineva care a apărut într-o poză cu infamul duo. Singura problemă este că acest tip este „doar un valet”.

Iată cum Olivia (Weaving) primește un semnal de alarmă despre viața ei superficială și Antonio (Eugenio Derbez) vede vedeta de la Hollywood. În mod evident, punchline o privește pe Olivia intrând într-o gospodărie latino cu toate glumele, personalitățile, farfuriile, tradițiile de familie și sfaturile sale. Nu voi dezvălui cum funcționează acest lucru pentru ei, dar să spunem că funcționează de fapt. Două vieți complet opuse se unesc și obțin tot ce este mai bun din ele, fără a fi implicați romantic unul cu celălalt. De asemenea, momentele lor împreună sunt incredibil de amuzante.

Adăugați la aceasta un set de personaje secundare care se simt proaspete și niciodată forțate într-un film cu o durată netradițională. M-am încruntat la început, dar când mi-am dat seama, cele două ore trecuseră și nici nu observasem. Modul în care filmul este ritmat, permite ca formula să fie urmată fără a sacrifica nimic și fără a forța spectatorul să devină supus unor glume repetitive și jignitoare.

Acolo am vrut să ajung. O parte din motiv Valetul Works are de-a face cu modul în care cultura și tradițiile latino sunt dozate pe tot parcursul filmului, fără a face din acesta o afișare invazivă de punchline care vizează un anumit grup și nimănui altcineva. De asta m-am temut cel mai mult când unele dialoguri au rămas în spaniolă. Cu toate acestea, acest element este scutit ori de câte ori este nevoie și Valetul trebuie să rămână propriul film, o comedie despre a te îmbrățișa într-o lume a diferențelor care sunt argumentative și vin din toate părțile.

Clișeele te pot face să râzi. Este în regulă dacă o faci. Nimeni nu a spus că trebuie să râzi de ceva ce cineva îți spune că este amuzant. Decide pentru tine. În vremurile actuale, ne-am limitat la ceea ce ne spune o figură autorizată să facem. Scurtă-le, eliberează-ți mintea, coboară-ți standardele și bucură-te de comedii bine produse precum Valetul.