„The Munsters” al lui Rob Zombie este un tribut ridicol pentru Campy Spookiness [Review]

Autor:Carlos Aguilar, theplaylist.net

A existat întotdeauna o anumită ireverență întunecată și o bizarerie de desene animate pentru muzicianul devenit regizor Rob Zombieieșirile cinematografice ale lui, așa cum s-au văzut în mod proeminent în primele sale saga de groază “Casa celor o mie de cadavre” și continuarea ei ”Respingerile Diavolului.” Luați, de exemplu, căpitanul Spaulding (jucat de regretatul Sid Haig), o figură carnavalescă centrală în aceste narațiuni sângeroase care le impregna cu umor deviant. Acest clovn nebun și coloratul celorlalte personaje violente ne asigură că, oricât de depravate moral sunt majoritatea filmelor lui Zombie, el nu ia nebunia din ele în mod deosebit în serios.

Că acum a înviat „Munsterii” în mod exagerat, pentru cel mai recent proiect al său, pare complet în acord cu acele sensibilități stabilite anterior, care tânjesc înapoi la imaginile și serialele de gen clasic. Zombie nu numai că adoră clanul monstruos și înfricoșarea trecută pe care o întruchipează, dar a studiat tonul ciudat al emisiunii originale difuzate pentru prima dată în anii 1960 și reînviat de-a lungul anilor în mai multe filme TV.

CITEȘTE MAI MULT: Rob Zombie spune că lucrul cu Weinstein la remake-ul „Halloween” a fost o „experiență mizerabilă”

În comparație cu popularitatea recentă a celui mai direct concurent al lor, „Familia Addams,” o proprietate care doar în ultimii ani a dat naștere a două filme animate și una nouă Netflix seria „The Munsters” a fost lăsată să adune praf ani de zile. Cu tributul său iubitor, produs pentru casa de discuri de la Universal, Zombie optează pentru o poveste de origine care urmărește modul în care îndrăgostiții macabrii Herman (Jeff Daniel Phillips), un bărbat asemănător lui Frankenstein și vampirul Lily (Sheri Moon Zombie) s-au întâlnit și în cele din urmă au migrat din Transilvania în Los Angeles.

Din punct de vedere estetic, această interpretare a „The Munsters” arată ca și cum ar fi fost filmată într-o casă bântuită a unui parc de distracții în timpul evenimentului lor anual de Halloween, dar, deși poate părea derogatoriu, această lume a artificialității practice se potrivește cu sursa. Personajele supranaturale din Zombie’s Ardeal există toate ca actori în costume remarcabile, adăugându-le jocului hiper tactil și conștient de sine, care ridică în derâdere realismul. Există un farmec nostalgic să vezi Creatura din Laguna Neagră sau Contele Orlok doar ca oameni în costum sau machiaj.

În niciun moment Zombie nu încearcă să ascundă cusăturile creației sale. Reprezentarea low-fi a protagoniștilor ciudați și universul lor inerent absurd prezintă lumini de neon strălucitoare și alte înfloriri extravagante în designul producției și cinematografie, cum ar fi utilizarea zoom-urilor vii sau modul în care atracția imediată a lui Lily pentru Herman este exprimată prin înlocuirea fundalului ei cu un proiecție de inimi învolburate. De fapt, folosirea efectelor vizuale mult mai sofisticate ar părea deplasată în această situație de altă lume kitsch.

CITEȘTE MAI MULT: „3 From Hell”: Rob Zombie oferă fanilor exact ceea ce își doresc în această finală brutală și ofensivă [Review]

Angajamentul față de calitatea sitcom a imaginilor, spre deosebire de urmărirea unei lumini mai cinematografice, poate părea prea dezamăgitor din punct de vedere vizual pentru unii spectatori. Dacă ne gândim la modul în care a fost executat filmul „Familia Addams” din 1991, diferența este pronunțată. Dar s-ar putea ghici ceea ce percepem ca „deficiențe” tehnice sau de măiestrie derivă atât din bugetul limitat acordat unui proiect care nu a fost niciodată menit să fie ecranizat în teatru, cât și din viziunea proprie a lui Zombie cu privire la valoarea producției. Deci, chiar dacă ar fi avut acces la mai multe resurse, rezultatul s-ar putea să nu difere foarte mult de ceea ce este astăzi.

Poate mai surprinzător este că cineastul a menținut inocența și lipsa de conștientizare îndrăgitoare a personajelor îndrăgite. Având în vedere cariera sa în spatele camerei de până acum, acel Zombie a făcut o poveste prietenoasă cu familia, în conformitate cu încarnarea originală, arată intenția sa de a nu se abate prea mult de la ea. Și totuși, în timp ce doar câteva glume ajung cu o sincronizare mai bună decât majoritatea, „The Munsters” are o ilaritate substanțială, deoarece se preda prostiei conceptului fără a include anacronisme sau încercări de sofisticare.

Ceea ce l-a făcut întotdeauna pe Herman Munster atât de dezarmant de prost este încrederea lui ridicolă în sine, combinată cu suprareacții dramatice și, în acest sens, Phillips reușește să evoce de neînlocuit. Fred Gwynne. Zâmbetul fermecător și comportamentul nejustificat resimțit în interpretarea lui Phillips, chiar dacă, din păcate, Zombie pierde firul faimei lui Herman ca interpret și prietenia lui cu cocoșatul Floop (Jorge Garcia) pentru a-și conecta complotul cu arcul mai mare pe măsură ce familia începe din nou la Hollywood.

Sheri Moon Zombie, colaboratorul recurent al soțului ei, face același lucru cu Lily și cu gesturile ei elegante ale mâinii în timp ce își ține rochia și vorbește cu o voce unică afectată. De când Phillips, Zombie și Daniel Roebuck întrucât Contele cu pielea albastră se descurcă atât de bine în aceste părți și toți au lucrat cu Rob Zombie de mai multe ori înainte, ne întrebăm dacă poate scriitorul-regizor a plănuit „The Munsters” de atât de mult timp încât au fost repartizați neoficial pentru acestea. roluri cu mult înainte de a primi undă verde. Aproape ca și cum tot ce făcuseră împreună i-ar fi condus la acest efort suprem.

Deși este fidel din punct de vedere intelectual sursei sale, locul în care „The Munsters” al lui Zombie găsește loc pentru unele reinventări ușoare sau atingeri notabile este în cât de mult filmul pare influențat de zilele în care gazdele de groază găzduiesc indivizi de pe canalele publice care se îmbrăcau adesea în entități ciudate ( adesea om de știință și vrăjitori nebuni), ar introduce generații de copii care se uită fără permisiune în gospodăriile din America la o mulțime de filme B.

Seturile și ținutele lor ieftine concepute au făcut parte din atractia lor curiosă. Zombie introduce un astfel de personaj sub forma lui Zombo (interpretat și de Phillips) și aduce legendarul Cassandra Petersonmai cunoscută ca Elvira, pentru o cameo la sfârșitul filmului.

În cea mai mare parte, comedia din „The Munsters” a lui Zombie este cu fruntea joasă, locațiile vibrante și strălucitoare ar putea trece pentru afișajele găsite în interiorul unui magazin Spirit de Halloween, iar actoria respinge subtil, așa cum sângele fac usturoiul, toate care adesea se simt exact la fel. ar trebui să fie. Zombie este un artist care operează pe o lungime de undă ciudată și probabil și-a făcut cea mai sinceră lucrare de până acum, îndeplinind exhumarea de alamă a acestor ciudați. [B-]

„The Munsters” este disponibil acum pe Netflix.