The Human Trial (2022) Recenzie de film

Lisa Hepner și Guy Mossmanlui Procesul uman este un documentar despre un subiect despre care probabil ați auzit de multe ori. În lumea hiperconectată în care trăim, este ușor să avem acces la informații reale despre problemele de sănătate în lumea modernă. Informațiile sunt accesibile, ceea ce nu înseamnă că ar trebui să vă aflați faptele de la un TikToker care dansează stângaci pe tonul statisticilor mortale.

Pe cealaltă parte a spectrului, filmul oferă tuturor ocazia de a veni împreună cu fapte cu un ton mai practic. Exact cum ar trebui să fie. Rămânând în limitele sănătății publice, este ușor să spunem că filmele de această natură sunt esențiale. Din punct de vedere educațional, cât și cathartic.

Totuși, de puține ori un film este realizat dintr-o perspectivă atât de intimă. Procesul uman este o intrare solidă într-un subgen cu o mulțime de intrări (Steve Ecclesinelui Ai auzit de Greg? este un alt exemplu recent bun), fiecare fiind la fel de important ca ultimul. Cu toate acestea, modul Procesul uman este ritmat și editat face ca experiența să fie curios de interesantă, extrem de personală și cu totul eficientă. Aceasta este o cursă contra cronometru, dar bazată pe o descriere complet sinceră despre supraviețuirea împotriva șanselor.

În Procesul uman, adevărații supereroi ai societății moderne încearcă să salveze lumea. Și nu mă refer doar la medici. Filmul este o portretizare a vieții persoanelor afectate de diabet de tip 1 (T1D). De la pacienți care caută să se vindece și cercetători care au găsit o modalitate de a scăpa de boală prin utilizarea tratamentului cu celule stem. Ei se întâlnesc la mijloc pentru un proces radical care ar putea schimba lumea.

Documentarul este o scufundare foarte profundă în viețile pacienților care se văd pe ei înșiși dispărând (chiar dacă diabetul poate fi tratat și controlat cumva, fiecare pacient este diferit), pe măsură ce corpul lor se deteriorează în așteptarea unor remedii, transplanturi sau un miracol. Cu toate acestea, filmul nu merge niciodată pentru versiunea filtrată a evenimentelor. Spera in Procesul uman nu provine dintr-un scor frumos sau din lovituri frumoase. În acest film, miracolele vin cu efortul uman, încrederea financiară și stabilitatea emoțională în mijlocul haosului.

Hepner (care suferă ea însăși de diabet de tip 1) și Mossman au pornit o călătorie care poate schimba viața fiecărei ființe umane care suferă de diabet. Sunt încrezători, iar această încredere face filmul mult mai bun. Procesul uman dă voce pacienților care s-au supus să fie subiecții unui experiment care poate funcționa, dar probabil că nu va fi gata în curând. O anumită scenă din film este teribil de sfâșietoare, deoarece un pacient recunoaște că corpul său slăbește.

Filmul conține o abordare științifică care este inevitabil plină de speranță, deoarece tratamentul poate funcționa efectiv. Nu în teorie. De fapt, funcționează. Este o experiență lămuritoare despre femei și bărbați curajoși care se află în prima linie, fiecare cu un rol și valoare umană diferită. Ideea este că toată lumea rămâne esențială pentru luptă, indiferent de poziția ta în societatea modernă. Da, chiar și publicul învață cu bunăvoință despre o boală despre care aud tot timpul. Procesul uman îți oferă această șansă, dar este atât de bine făcută, încât legătura este imposibil de respins.