infos.ro

Sustenabilitatea alimentară în timpul mesei pentru familii

Aflați cum să creați durabilitate alimentară la timpul mesei pentru familii, câte o masă.

Învățarea cum să reduceți amprenta de carbon la ora mesei este o tendință în creștere. Pe lângă faptul că fac mesele de familie sănătoase și delicioase, oamenii doresc din ce în ce mai mult să se asigure că mesele lor sunt compuse din alegeri alimentare durabile. In conformitate cu Sondaj 2021 privind alimentația și sănătatea de la IFIC, 42% dintre consumatori cred că alegerile lor alimentare au un impact asupra durabilității mediului și 7 din 10 raportează că schimbările climatice le influențează uneori deciziile de cumpărare a alimentelor. Dar ce înseamnă asta pe farfuria ta?

Curry cremos de naut

Ce este alimentația durabilă?

În timp ce mulți oameni consideră durabilitatea alimentară ca fiind concentrată în primul rând pe factorii de mediu ai producției de alimente, există și alte fațete ale sistemelor alimentare durabile de luat în considerare. Potrivit organizației non-profit pentru sustenabilitatea sistemelor alimentare, Mâncare + Planetăexistă patru dimensiuni ale durabilității dietelor, care includ următoarele:

  • Socioculturale. Dietele durabile respectă bunăstarea și drepturile indivizilor, comunităților, culturilor, animalelor și mediului. Factorii includ standardele de bunăstare a animalelor, dietele adecvate din punct de vedere cultural, justiția și suveranitatea alimentară și echitatea în sănătate.
  • Nutriție. Dietele durabile susțin sănătatea umană prin calitatea, diversitatea, siguranța și accesibilitatea lor. Factorii includ calitatea și diversitatea dietei, siguranța sistemului alimentar, rezultatele optimizate pentru sănătate și accesul fiabil la alimente.
  • Economic. Dietele durabile necesită economii care echilibrează oamenii, planeta și profiturile. Factorii includ alegeri alimentare la prețuri accesibile, economia circulară, forța de muncă și aprovizionarea etică și guvernanța responsabilă.
  • Planetar. Dietele durabile apar din practicile agricole care sunt în armonie cu mediul. Factorii includ diversitatea biologică, agricultura inteligentă față de climă, practicile agroecologice rezistente și utilizarea apei și a solului.

În timp ce considerațiile planetare, cum ar fi reducerea amprentei de carbon și a apei a alegerilor alimentare, evitarea risipei de alimente, tăierea ambalajului alimentelor și consumul unei diete mai bazate pe plante, sunt foarte importante atunci când faceți alegeri alimentare durabile la masa de familie, alte probleme sunt important pentru planificarea durabilă a meselor. Rețineți factori precum onorarea tradițiilor alimentare culturale, sistemele alimentare locale, accesibilitatea și accesul la alimente, alegerile alimentare bogate în nutrienți și diversitatea dietei. (2)

Placa de sănătate planetară EAT-Lancet

Un ghid pentru a face alegeri alimentare durabile este bazat pe știință Dieta de sănătate planetară a Comisiei EAT-Lancet, care se adresează atât sănătății oamenilor, cât și a planetei. Pentru a se transforma în diete sănătoase pentru oameni și planetă, va fi nevoie de o schimbare substanțială a tiparelor de alimentație, potrivit EAT-Lancet. Va necesita mai mult decât dublarea consumului de alimente sănătoase, cum ar fi legume, fructe, nuci și leguminoase, cu o reducere de peste 50% a consumului global de carne roșie și zaharuri adăugate. Analizele arată că aceste schimbări au ca rezultat beneficii majore pentru sănătate prin reducerea deceselor globale cu până la 24%, având în același timp un impact major asupra granițelor planetare, cum ar fi pierderea biodiversității, emisiile de gaze cu efect de seră, utilizarea terenurilor cultivate și a apei și aplicarea de fosfor și azot. Acest model de dietă recomandat este flexibil, deoarece oferă linii directoare și game de grupuri de alimente pentru o dietă optimă, cu obiective în fiecare secțiune.

Ținte pentru o dietă sănătoasă, EAT-Lancet

4 sfaturi pentru a face alegeri alimentare durabile pentru întreaga familie

Pilonii dietelor durabile, inclusiv factorii socioculturali, nutriționali, economici și planetari, pot fi luați în considerare cu toții atunci când planificați mese sănătoase de familie. Încercați aceste sfaturi pentru a planifica mese sănătoase, delicioase și durabile pentru întreaga familie.

1. Luați în considerare preferințele alimentare culturale
Care sunt mesele tradiționale de familie care fac parte din cultura alimentară a familiei tale? De exemplu, o tradiție alimentară clasică ar putea fi fasolea și orezul, care se încadrează bine într-un plan alimentar nutritiv, accesibil, accesibil și cu amprentă redusă de carbon. Conectați-vă la aceste tradiții interacționând cu alimentele și amintirile dvs. preferate.

2. Planificați mesele prietenoase cu bugetul
Înainte de a planifica mese sănătoase, este important să identificați accesul la alimente sănătoase la prețuri accesibile în comunitatea dvs. Este esențial să te ocupi de disponibilitatea și bugetul tău alimentar.

3. Reduceți risipa de alimente
Fructele care nu se agață sunt identificarea oportunităților de reducere a risipei de alimente, ceea ce poate ajuta la economisirea de dolari și la rezultate planetare negative. Folosiți resturile, făcând a treia și a doua masă din ingrediente, cum ar fi fasole și cereale, și interpretați datele de expirare de pe etichete. Aflați mai multe despre risipa alimentară aici.

4. Planificați mai multe mese fără carne
Schimbarea cărnii cu fasole este o modalitate excelentă de a promova sustenabilitatea în toate cele patru dimensiuni: economică, socioculturală, planetară și nutrițională. Reduceți aportul de alimente de origine animală și înlocuiți acele alimente cu proteine ​​vegetale, cum ar fi leguminoase, nuci, semințe și alimente din soia.

Rețete de familie durabile

Încercați aceste rețete sustenabile și economice pentru mesele de familie:

Referinte:

  1. Tendințe alimentare 2022. Consiliul Internațional pentru Informații Alimentare. Accesat 25 august 2022. https://ific.org/media-information/press-releases/wellness-nostalgia-innovation-and-new-views-of-sustainability-are-among-the-food-trends-for-2022/.
  2. Patru dimensiuni ale dietelor durabile. Mâncare și Planetă. Accesat 25 august 2022. https://foodandplanet.org/
  3. Sanatatea Planetei Alimentare. Comisia EAT-Lancet. Accesat 25 august 2022. https://eatforum.org/content/uploads/2019/07/EAT-Lancet_Commission_Summary_Report.pdf

Source link

You might also like