Sunspot (2022) Recenzie de film | Movie-Blogger.com

Să nu ne păcălim. Pată solară este un produs al pasiunii care se lansează în timpul unui impuls social care pare improbabil să absoarbă un film de această natură cu brațe primitoare. Mi-a amintit de o perioadă mai experimentală a cinematografiei din anii 70 (nu am trăit-o evident, dar este remarcabil cum s-a întipărit în istoria artei moderne), în care filmele exprimau un gând fără prea multă atenție de la o eventuală reacție. Brian Mihok regizează un film de 53 de minute care ar putea fi simțit ca o oprire aleatorie în timp, fără prea mult impact asupra celor care îl vizionează.

Cu toate acestea, există un element uman surprins de camera lui Mihok care este foarte valoros în industria de astăzi. Acolo unde unele filme (și chiar cele de dramă) urmează un manual de ghid pentru a se conforma unui studio, reguli sau poate o poveste fixă, altele îi filmează pe colegii noștri în cel mai naturalist și fundamental mod.

Și din asta faci un film.

Sunspot este povestea lui River, o femeie ale cărei decizii de prietenie sunt incomode, dar inevitabile. River denunță „mâinile lipicioase”, dar morala este ciudat în viața ei. Ea nu se gândește prea mult la actele ei dacă includ să facă „fericit” împrejurimile. Ea trăiește pentru alții, dar există ceva în propriul ei conflict care trebuie să izbucnească și să se exprime.

Mihok petrece mult timp rezolvând scena lui River și nu multe altele. Ea nu este un produs al locului în care a crescut. Ea se confruntă cu acel loc și cere ceva de la el, chiar dacă actrița are o față inexpresivă. Joelle Montoya se descurca foarte bine.

Ea se află în centrul unei piese care nu cere prea mult pe teritoriul dramei, dar Montoya face ce poate cu un scenariu atât de pasiv și lent. Povestea ei este foarte, foarte interesantă. Dar o prezentare complicată de personalități distrag puțin atenția, chiar și pentru regizor însuși.

Fac parte din poveste? Sau fac parte dintr-un contract prin care Mihok spune o poveste? Sincer nu pot spune. Pată solară m-a lovit într-un mod atât de simplist încât nu poți să nu te gândești dacă există ceva dincolo de un complot criptic despre un obiect valoros care nu adaugă nimic la conflictul lui River. Există mai multe în acele scene intime din pădure în care discuțiile libere despre nume sunt mai relevante decât punchline care sună bine pe hârtie.

Indiferent, Pată solară este un film frumos filmat. Nu poți să nu admiri oamenii care încearcă să folosească o cameră pentru a spune o poveste fără să dezvăluie multe prin cuvinte și fără timp pentru a dezvolta personaje. Cât despre River, ea este suficient de dezvoltată încât să ne facă să ne placăm, să o iubim și, de ce nu, să-i punem la îndoială actele.