Stay Awake (2022) Recenzie de film

Stay Awake - Film Still

Există o legătură complexă între doi frați Stai treaz. Nu este că filmul merge pe căi inutile pentru a face actele lor justificabile. Dar povestea cere ceva mult mai misterios decât v-ați imagina cu o astfel de uniune firească. Este o serie aleatorie de sentimente care nu au nimic de-a face cu tradițiile sau cu legile sociale. Este mult mai organic și bazat pe pământ. Secretul despre care frații Ethan și Derek nu îndrăznesc să vorbească.

În această abordare curajoasă a scriitorului/regizorului Jamie Sisley, Stai treaz execută. Ca o redare autobiografică și frumoasă a unei creșteri și maturități în circumstanțe vehemente, dar și ca un tribut puternic adus cealaltă parte a dependenței. Cea despre care se vorbește rar: situația acerbă a îngrijirii. Stai treaz este obișnuit atunci când trebuie, dar îndrăznește să prezinte o latură extremă a conversației. Unul condus de trei actori minunați și un regizor care știe exact unde să țintească pentru a-și exprima punctul de vedere.

Ethan (Wyatt Oleff) și Derek (Fin Argus) sunt doi frați care locuiesc într-un oraș mic. Fiecare dintre ei trebuie să-și facă rost, deoarece familia lor nu este tradițională. Se pare că în fiecare zi viața lor ia o întorsătură: trebuie să-și ia mama dependentă de opioide. Ei încearcă să o țină trează în timp ce se îndreaptă spre spital sau oriunde decid să o ducă.

Visele lor sunt doar vise în acest moment. Ei sunt concentrați exclusiv pe a-și ajuta mama să supraviețuiască ceva ce ea nu poate controla. Ethan vrea să meargă la facultate, iar Derek vrea să joace, dar pur și simplu nu reușesc, deoarece sunt prinși într-o buclă tragică care începe iar și iar.

Sisley își scrie propriile experiențe într-un scenariu care se simte bine și încrezător în ceea ce privește rezultatul poveștii. Este aproape previzibil unde merge filmul.

Totuși, acest lucru nu are nimic de-a face cu esența intrigii. Stai treaz nu este în medie pregătit să descrie conversații lungi și emoționante. Este mai degrabă o natură reacționară a unei ființe umane care a decis să se elibereze de un lanț greu tras de un element pe care societatea (și băieții înșiși) l-a impus: trebuie să aibă grijă de mama lor mai presus de orice.

Stai treaz este atașat unui stil repetitiv, dar planificat. Se fac observații și se rostesc pretenții. De fiecare dată cu mai mult un ton de trezire. Până când funcționează și se aude un strigăt cu adevărat emoționant. Poate că, atunci când al treilea act va evolua în stadiul final, nu veți fi de acord cu ceea ce fac unele personaje, dar în acest film, nu ar trebui să puneți la îndoială mare lucru din ceea ce se întâmplă.

Dinamica dintre Ethan, Derek și Michelle este ciudată și incomodă. Aceasta este o relație de dragoste între mamă și fii. Dar a trecut și pe un alt plan al așteptărilor și al încrederii. Legătura dintre mamă și fiii lor este grav deteriorată, fără reparații. Totuși, ei rămân acolo în fiecare zi. Și merg spre măsuri extreme pentru a-și salva mama. Există o limită și ce se întâmplă dacă este atinsă?

Trei indivizi rulează într-un scenariu solid. Chrissy Metz este de-a lungul lui Oleff și Argus, iar cei trei reușesc să obțină autenticitate. Personal, prețuiesc cel mai mult atunci când Ethan și Derek decid să se relaxeze și să-și trăiască viața agitată în tăcere sau vorbind despre obiectivele lor. Aceste conversații au loc în întuneric, unde misterele iubirii și ale maturității nu îndeamnă la rușine. Ar trebui să crească, să fie ei înșiși. Nu pot pentru că ceva îi reține. Să înfrunte asta este o resursă finală pe care le este frică să o facă față.