Să nu uităm (2022) Film Review

Filmele ar trebui să facă diferența.

Probabil că am auzit asta de multe ori. Diferiți regizori transmit un mesaj atât de important și fiecare își materializează propria interpretare asupra lui.

Indiferent de rezultat, a crede în acel „ar trebui” este crucial pentru înțelegerea scopului unui film ca Sa nu uit, Valerio Zanolie încântătoare și plină de vedete, iubita unui film. Acesta nu este un film care caută ambiția punând elementele sale proeminente în prim-planul unui film independent. Misiunea lui Zanoli este inteligentă, dar asta nu înseamnă că își abordează afacerea cu o vedere superficială. Dimpotrivă, povestea din Sa nu uit este ceea ce cu siguranță rămâne cu tine.

Sa nu uit este povestea lui Chris, un tânăr egocentric care a sărit dintr-o casă de plasament în alta. Este implicat în infracțiuni mărunte și chiar și atunci când decide să se reprezinte într-o ședință de judecată, nu-i acordă atenție judecătorului. Asta până când într-o zi, un judecător foarte inteligent (Olympia Dukakis în rolul ei final) decide să-l „pedepsească” într-un mod diferit: trebuie să meargă să locuiască cu bunica lui și să aibă grijă de tot ce poate. Departe de orice, de viața lui anterioară, de prietenii lui și de tot ceea ce l-a transformat într-un băiat răsfățat.

Bunica lui Melody (Karen Grassle într-o performanţă fină) suferă de Alzheimer. Există un bărbat care are grijă de ea și îl obligă pe Chris să facă niște munci grele. Când descoperă că bunica lui este foarte, foarte bogată, vine cu un plan. El și prietenii lui decid să facă tot ce este la îndemână pentru a obține banii. Cu toate acestea, pe măsură ce apar secrete din trecut, lucrurile se schimbă pentru Chris. Poate că este timpul să lase acea parte din viața lui în urmă.

Incomodă uneori (tonul de comedie este greu de conectat cu scopul final al filmului), dar puternic din punct de vedere emoțional, Sa nu uit este părerea unui om despre modul în care un film poate crește gradul de conștientizare cu privire la o problemă foarte importantă. Acesta nu este un documentar cu mii de mărturii. De asemenea, nu se bazează pe perspectiva unei persoane în vârstă care suferă de ceva ce nu poate înțelege. Scriitorul/regizorul răsucește roata și inovează cu o interpretare riscantă: atitudinea unui milenial tânăr, egoist, căruia îi pasă de el și de nimic altceva.

Este riscant pentru că a fi tradițional în acest subgen garantează un ceas de la publicul larg. Sa nu uit nu este tradițional și încă poartă mai multă inimă și forță emoțională decât multe filme de acolo. Alzheimer este o problemă care este mai frecventă decât ați putea crede. Când un film ne vorbește cu un scenariu întemeiat și nici măcar nu încearcă să coloreze ceea ce este foarte real, este greu să nu te uiți.

Poate că ați auzit de Sa nu uit pentru că distribuția conține 5 câștigători Oscar (Tatum O’Neal, Louis Gossett Jr., George Chakiris, Olympia Dukakis și Cloris Leachman) și este reprezentația finală a lui Dukakis și Leachman. Zanoli și-a făcut treaba corect creând un astfel de film cu o coloană vertebrală dramatică care garantează puterea scenei.

Cu toate acestea, mergeți dincolo. Este ceva de vorbit după ce creditele au loc. Trebuie să recunoaștem existența unei boli și să înțelegem cum funcționează. Dacă un film te poate ajuta să faci asta, atunci trebuie binevenit. Cine știe, poate te va ajuta la un moment dat în viața ta. Atunci un film triumfă. Când devine permanentă. Nu multe filme independente au ocazia să facă asta, așa că ce zici să aruncăm o privire asupra acealaltă parte a cinematografiei, cea care va conta în viitorul imediat, și nu atât de imediat?