Recenzia filmului „The Batman” | Movie-blogger.com

Zoë Kravitz și Robert Pattinson în „The Batman”. (Foto: Warner Bros.).

Având statutul de legenda absolut pe care Christopher Nolan l-a câștigat din trilogia sa „Dark Knight”, este adesea greu să ne gândim la Batman într-o nouă lumină. O parte din asta constă, desigur, în performanța pură a metodei pe care regretatul Heath Ledger a plasat-o în rolul „Joker”.

Dar de atunci am văzut mai multe iterații ale Caped Crusader cu Ben Affleck în rolul principal, precum și mai multe interpretări cu diferiți Jokeri. Era timpul pentru o schimbare. Și odată cu lansarea în martie a Regizorul Matt ReevesBatmanul,” ne confruntăm cu o narațiune și o imagine care creează o nouă experiență și asta este cu siguranță un lucru bun.

O privire tristă, inspirată de benzi desenate

Probabil ceea ce este cel mai convingător despre „The Batman” – și sunt multe lucruri bune de menționat – este că încearcă să pară o carte de benzi desenate, întunecată, tristă și episodică. Avem de-a face cu un tânăr Batman (Pattinson joacă un Bruce Wayne care a făcut asta doar de doi ani; el este încă nou), și un oraș la fel de plin de crime ca orice altă iterație.

De data aceasta, totuși, suntem tratați cu un oraș Gotham care ne deschide cu adevărat și care se simte trăit, precum și cu un ritm care, deși lent, ne permite să mergem alături de Batman în întunericul lui.

Ceea ce este diferit de data aceasta este că filmul este filmat în mare parte din punctul de vedere al lui Batman și, ca atare, Bruce Wayne devine enigma, nu invers, așa cum au făcut-o alte filme. Pattinson este adept în rol; el povestește moros și fără emoție. Este o reprezentare adevărată a lui Batman din benzi desenate, în ciuda criticilor săi care acuză greșit că nu poate acționa.

Batmanul
Robert Pattinson aduce un Batman chinuitor și procedural. (Foto: Warner Bros.).

Batman — Mai mult detectiv decât super-erou

Batman este, de asemenea, mai procedural decât în ​​filmele anterioare. El folosește mai puține gadgeturi decât în ​​alte filme „Batman” și lucrează îndeaproape cu locotenentul Gordon (un bun Jeffery Wright) pentru a ajuta efectiv la rezolvarea crimelor. Restul poliției nu are încredere în el și poate nici Gotham. Dar există o scenă foarte bine pusă laolaltă spre sfârșitul filmului, în timp ce el conduce o petrecere de salvare care este una dintre cele mai bune din film.

Un film „Batman” nu ar fi complet fără răufăcători; dar ceea ce face bine „The Batman” este să le limiteze și să le folosească cu înțelepciune. De exemplu, avem The Penguin (interpretat bine de un de nerecunoscut Colin Farrell) și The Riddler (interpretat la perfecțiune de Paul Dano). Dar, spre deosebire de alte filme „Batman”, filmul nu le leagă. Riddler este un ucigaș în serie sadic care ucide mai mulți politicieni și mai mulți oameni din Gotham, în timp ce Pinguinul este de fapt doar un mafiot care este conectat la burta criminală a orașului.

O distribuție mare care dă rezultate

O mare parte a filmului este dedicată: a) Batmanul pândind pe străzi noaptea, căutând indicii cu privire la locul în care se află Riddler și descifrându-i indiciile și b) escapadelor lui Catwoman (Zoë Kravitz), un aliat aparent pe care l-a făcut Batman. . Reeves depune mult efort pentru a-și arăta camaraderia și, deși există o atracție care poate clocoti la suprafață, „The Batman” nu se ridică niciodată din atmosfera sa murdară, de stil Gotham, pentru a o explora cu adevărat – în beneficiul său.

Distribuția se descurcă bine aici. Preferații mei trebuiau să fie Farrell, Pattinson, Kravitz și Dano, menționați mai sus; dar vedem și un mare Andy Serkis jucându-l pe majordomul Wayne Alfred, precum și pe Peter Sarsgaard (jucând un DA) și pe John Turturro (jucând un șef al mafiei). Toți înțeleg tonul regiei lui Reeves și scenariul lui Reeves și Peter Craig și nu fac niciodată nimic pentru a-l trăda.

Batmanul
Paul Dano joacă rolul unui amenințător The Riddler. (Foto: Warner Bros.).

Fiind un film polițist în esență, există desigur violență, iar uneori „The Batman” poate fi destul de brutal, mai ales cu lupta corp la corp a Cavalerului Întunecat. Și, în timp ce scurgerile timpurii au arătat că o parte din MO a lui The Riddler trebuia să fie foarte inspirată de „Saw”, am fost uşurată să văd că uciderile lui nu au fost prea barbare, nici disperate sau uluitoare. Reeves și compania se ocupă de totul cu clasă și se vede.

Deși nu este perfect, un film general solid

„The Batman” nu este lipsit de greșeală, dar singura sa transgresiune este că durează mult prea mult la 2 ore și 56 de minute. Da, există o poveste clară de spus, dar o excursie în sala de montaj și bărbierit de aproximativ 25 de minute ar fi fost de folos filmului. Cu toate acestea, este greu de văzut unde ar fi putut Reeves să facă asta, deoarece filmul este foarte minuțios în abordarea sa.

La sfârșitul zilei, „The Batman” este un film solid. Ia redări anterioare și le întunecă și face ca orașul Gotham să se simtă ca un loc pe care l-ai putea cunoaște. Este filmat clar și ritmat cu răbdare. Acest lucru se simte cu adevărat, uneori, ca senzația de a citi un roman grafic. Filmul lui Reeves este unul distractiv de experimentat și unul distractiv de parcurs împreună cu aceste personaje. Un pic de tăiere și ar fi putut fi perfect; dar, așa cum stau lucrurile, „The Batman” va distra cinefilul ocazional și ar trebui să le mulțumească și pe fanii neclintiți.