infos.ro

Primăvara în alimentația proaspătă sănătoasă

Salutați noul anotimp și primiți o alimentație proaspătă și sănătoasă cu aceste 5 Sfaturi de top pentru a vă reînnoi dieta cu legume.

Pe măsură ce primele flori apar pe pomi fructiferi și muguri fragezi de legume împing din pământ, este timpul să sărbătorim cele mai bune produse proaspete de primăvară. Da, acum puteți trece dincolo de oferta de iarnă de produse conservate și congelate la toate lucrurile proaspete și delicioase. Spuneți la revedere meselor calde de iarnă, cum ar fi supe și tocane și salutați mâncărurile crocante, reci și colorate, cum ar fi salate și antreuri ușoare, centrate pe legume. Această schimbare a tiparelor de alimentație sezonieră nu este doar delicioasă, ci poate, de asemenea, să vă revigoreze sănătatea, deoarece consumul mai multor legume a fost asociat cu o multitudine de beneficii, inclusiv reducerea riscului de boli de inimă, anumite tipuri de cancer, diabet de tip 2 și obezitate. De aceea, adulții ar trebui să urmărească 2 – 3 căni pe zi din aceste alimente sănătoase din plante, conform USDA. Așadar, accesează o alimentație proaspătă și sănătoasă cu cele mai bune 5 sfaturi ale mele pentru a-ți reînnoi dieta cu legume.

Top 5 sfaturi pentru a-ți reda dieta cu legume

Includeți mai multe produse sezoniere de primăvară, cum ar fi broccoli, sfeclă, ceapă verde și ridichi.

1. Cumpărați și planificați corect. Încercați să cumpărați legume proaspete cel puțin o dată pe săptămână. Când vă planificați mesele, utilizați mai întâi legumele mai perisabile, cum ar fi salată verde, verdeață, ierburi, broccoli, fasole verde, roșii și mazăre. Utilizați produsele mai rezistente mai târziu în cursul săptămânii, cum ar fi morcovi, vinete, dovlecei, ridichi și cartofi.

Toast cu fasole albă cu ridichi

2. Începe ziua cu legume. Știați că multe culturi, cum ar fi Japonia și Marea Mediterană, se bucură de legume la micul dejun? Încercați să soțiți legume pentru a le servi cu fasole neagră și o tortilla de porumb, feliați ridichi peste pâine prăjită (cum se întâmplă în Țările de Jos), sau bucurați-vă de a sandviș de mic dejun cu roșii și salată verde.

Împachetați legumele de primăvară cu o baie interactivă, ca aceasta Hummus de busuioc de năut cu roșii uscatepentru a face gustarea ușoară și delicioasă.

3. Împachetați-vă legumele de primăvară! Nimic nu spune proaspăt și sănătos ca un ambalaj sau un recipient cu legume proaspete și crocante pentru gustare. Încercați ridichi crocante, buchețele de broccoli sau conopidă, sulițe de sparanghel și mazăre de zăpadă pentru început.

Salata Farro de Fenicul Toscan Sparanghel

4. Sărbătorește-te cu o salată minunată pentru prânz. Iată instrucțiunile mele preferate pentru a crea o salată de prânz alimentată de plante, făcută în rai:

• Tapetați o farfurie (sau un recipient) cu frunze de un verde intens, cum ar fi varză, mătg, spanac sau romaine.
• Acoperiți cu ½ cană de fasole scursă, conservată, cum ar fi năut, fasole, fasole cannellini sau fasole neagră.
• Acoperiți cu 3 – 4 dintre toppingurile preferate de legume, cum ar fi mazăre, felii de roșii, felii de ardei gras și felii de castraveți.
• Presarati 1-2 linguri de nuci sau seminte tocate pentru aroma, crocante si sanatate, precum migdale, fistic, nuci sau seminte de floarea soarelui.
• Adaugă o notă dulce cu ¼ de cană de fructe uscate, cum ar fi stafide, merișoare, cireșe sau afine.
• Stropiți cu 1 linguriță de ulei de măsline extravirgin și un strop de suc de lămâie.
• Adaugă-te la această masă echilibrată de carbohidrați cu digerare lentă, proteine, grăsimi sănătoase, vitamine, minerale și antioxidanți care vor rămâne cu tine până la cină.

Pizza cu salata de rucola

5. Pictează-ți farfuria cu legume. Pentru cină, doar înnebunește cu legume! Încerca gătirea (sau prăjirea) legumelor cu o atingere de ulei de măsline, cum ar fi vinete, dovlecei sau ceapă verde. Creați o masă ușoară, centrată pe legume, cum ar fi ratatouille, paste cu mătg și fasole sau pizza cu salata. Servește o salată rece, cu cereale vegetale, în parte, cum ar fi o salata de ridichi, salată de kale cu quinoasau salata de orez brun.

Pentru unele dintre rețetele mele preferate pe bază de plante de primăvară, consultați:

Tacos picante cu hummus
Tort cu migdale cu capsuni, nuca de cocos
Tort cu morcovi Ovăz peste noapte

Îmi place să folosesc o oală instant pentru a găti rețete pe bază de plante. Ia-l pe al tău cu codul meu Aici.

Imagine: Little Gem Mazăre Salată cu Lămâie și MărarSharon Palmer, MSFS, RDN

Source link

You might also like