Prietenul meu Tommy (2022) Recenzie de film

Prietenul meu Tommy încă

Prietenul meu Tommy este un film frumos si foarte riscant. Ar putea trece ca un tribut adus ceva destul de toxic în societatea actuală condusă de macho, dar există ceva dincolo de premisa sa inițială. Ceva care depășește orice considerație relevantă pe care o puteți avea despre tema „murdară” abordată: chiar în centrul acestui atac brutal asupra standardelor sociale, există o poveste emoționantă despre prejudecăți și despre modul în care ne-a modelat către o teză relativ negativă.

„Trebuie să…”. Și dacă nu reușești acest lucru, faci parte din ceva diferit. Un plan complet distinct al societății, în care ești un paria.

Cu această premisă Nem Stankovic pleacă cu filmul său, în care vrea doar să-și ajute prietenul. Se presupune. Totul ar putea face parte dintr-o glumă bolnavă, dar ca telespectatori decidem să avem încredere în acest prieten uriaș care decide să facă un film despre Thomas Lee al cărui singur scop este să nu mai fie o virgină de 40 de ani. Da, ai citit corect. Titlul filmului lui Apatow este de fapt adevărat pentru Tommy.

Nu a fost niciodată la o întâlnire. N-am sărutat niciodată o fată. Nu m-am uitat niciodată la porno. Locuiește cu părinții săi conservatori care îi gestionează și toate veniturile. Nici măcar nu are cont bancar. Documentarul Prietenul meu Tommy este portretul unei misiuni în care Tommy va îndeplini anumite obiective cu care îl va ajuta prietenul său Nem.

Nu te înșeli când crezi că filmul este un fel de comedie. Cu siguranță trebuie să fie. Atitudinea lui Tommy se referă la o viziune batjocoritoare asupra propriei sale situații. El râde de sine. Nem face la fel. Grupul de prieteni care îi însoțesc aplaudă ori de câte ori Tommy face un pas mai departe.

Dar în ce anume? Personalitatea filmului ascunde aceasta o premieră când este doar o sărbătoare a glumelor stupide și a unei prietenii care depășește o limită toxică din când în când. Tommy rămâne subiect, iar filmul împinge pumnalul și mai adânc. Ceva nu este în regulă în această călătorie personală de auto-descoperire.

Când filmul ajunge la destinația de bază, Prietenul meu Tommy devine filmul care trebuie să fie. Dacă ai crezut că premisa este greu de crezut, așteaptă până ajungi la un al treilea act. O scenă esențială care implică un apel telefonic este crucială pentru înțelegerea figurii lui Tommy și a elementului de neprihănire. Uneori, filmele au un mod ciudat de a fi semnale de trezire în mijlocul unei preconcepții puternice. În Prietenul meu Tommy trebuia doar să ascultăm. În schimb, am aplaudat o supunere îngrozitoare a standardelor sociale.

Un apel final care implică o mare dezvăluire este și mai iluminator. Dar este pentru tine să vezi și să decizi dacă călătoria a meritat. Este Prietenul meu Tommy un film despre Tommy sau Nem? Cine a invatat mai mult? Am putea spune că Nem a fost o parte irelevantă a poveștii, dar când o lecție este predată, el intră în centrul unei povești într-un cerc de empatie care părea imposibil să existe în acest mic document ciudat.