Pistoleros: Death, Drugs and Rock N’ Roll (2022) Recenzie de film

Povestea care este spusă în cele din urmă Steven B. Esparzalui Pistoleros: Death, Drugs and Rock N’ Roll, este unul pe care probabil l-ați auzit înainte. Muzicienii promițători se confruntă cu tentația și o carieră promițătoare este complet spulberată. Unele dintre aceste cariere sunt bine cunoscute, iar altele se află în umbra minunilor cu o singură lovitură, a conflictelor de trupe și a tragediei.

Din fericire, Esparza nu încearcă să schimbe nimic de dragul de a face Pistoleros un film mai captivant. Aceasta nu este o poveste despre o trupă care a făcut totul diferit. Probabil că nici măcar nu vei căuta pe google muzica lor după. Cu toate acestea, perspectiva intimă pe care regizorul o folosește pentru a-i explora pe protagoniștii poveștii este admirabilă și eficientă. Nu vei fi fascinat de muzica lui Pistoleros, Los Guys sau Chimeras. Dar va fi atins de interiorul unei cariere muzicale, de modul în care a fost construită și prăbușită și de modul în care se află astăzi în memoria celor care au trăit cei mai buni ani ai ei.

Pistoleros este povestea muzicienilor din Arizona care au format trupa Chimeras la început. Frații Lawrence și Mark Zubia provin dintr-o mare familie mexicano-americană, unde muzica era viață. Tatăl lor a fost un mariachi și au crescut în mijlocul sunetelor de chitară și instrumente ciudate. Este firesc că au format o trupă pe măsură ce înaintau în vârstă.

Cu toate acestea, această poveste inspiratoare este plină de accidentări și conflicte. Frații Zubia nu sunt singurii subiecți ai poveștii și o cultură muzicală relativ întunecată deține mai multe secrete decât ne-am gândit. În Pistoleros, oricât de obscură ar fi muzica, atitudinea unui muzician este combustibil pentru ceva tragic, problematic și permanent.

Ideea de „rock stardom”, cu trupe mari sau mici, este acolo pentru a fi explorată de cei care caută faima. Frații Zubia au abordat acest lucru ca orice alt muzician pe care l-ați cunoscut în trecut. Ideea de a avea succes i-a reunit și i-a destrămat. Până astăzi efectele rămân și într-o rezoluție extraordinară, tragedia lovește din nou și o rivalitate de neînțeles rămâne rezistentă. Cum? Sincer nu pot spune, dar atât de mult adevăr se află în ochii lui Mark, încât personalitatea lui se simte magnetică și imposibil de rezolvat.

Esparza rămâne hotărât în ​​această gospodărie strânsă în care prietenia și fraternitatea sunt concepte extrem de răsucite în cultura trupelor muzicale. În prima jumătate, o trupă are o creștere promițătoare într-o eră în care muzica nu era uriașă. În a doua jumătate, începe o poveste de avertizare și rămâne încorporată în mintea privitorului. Dependența de opioide își are locul în Pistoleros și la început pare prea riscant de adăugare, dar este greu să găsești un loc mai bun pentru a vorbi despre subiect decât acesta.

Pistoleros este un documentar muzical ca multe altele, dar Esparza evidențiază o temă foarte importantă fără a o forța în poveste. Și nu este vorba doar de muzică sau de rivalitatea dintre frați. Sunt mai multe și era la fel de relevant pe atunci ca și astăzi.

Trebuie să abordăm acest lucru.