Noi toți mergem la Târgul Mondial (2022) Recenzie de film

Există o poveste foarte interesantă în Mergem cu toții la Târgul Mondial. Ea rezonează profund în cadrul unei conversații despre relația noastră actuală cu tehnologia și rețelele sociale și consecințele lipsei de control cu ​​care este asociată această cultură. Cu toate acestea, această poveste se găsește foarte adânc în interiorul unui film deja criptic care nu încearcă să se miște în același ritm cu alte filme de gen.

Jane Schoenbrun a creat o lume care nu necesită explorare leneșă. Este o redare organică și extremă a efectului pe care rețelele sociale sunt capabile să îl provoace. Și da, nu cred că Schoenbrun a vrut ca lucrurile să fie ușoare pentru telespectatori. Ar trebui să respectăm asta? Absolut. Dar Mergem cu toții la Târgul Mondial nu este un film pentru toată lumea.

Acest lucru nu este rău, desigur. Ne-am obișnuit doar ca filmele să fie o fereastră deschisă către lumi cunoscute și atunci când asta nu se întâmplă, putem confunda o decizie artistică cu lipsa de talent. În Mergem cu toții la Târgul Mondial, lucrurile par să fie aleatorii, dar nu sunt. Sunt orice altceva decât aleatorii. Privim cum viața unui adolescent este ruptă de… ceva. Și nu depinde de noi să analizăm ce este de cealaltă parte a luptei. Ne place întotdeauna să vorbim despre control în medii tehnologice care ar putea funcționa ca toxice pentru părțile vulnerabile ale populației, dar uneori este pur și simplu prea târziu.

În Mergem cu toții la Târgul Mondial, Casey este o adolescentă singură a cărei stângăciune pare să dispară atunci când se află în fața computerului. Doar nu. Conexiunea ei cu internetul nu este leacul pentru comportamentul ei timid. Casey decide să intre în viralul „World’s Fair Challenge” și face primii pași. Este doar o manifestare îngrozitoare de conduită care sugerează rezultatele uneia dintre multele provocări disponibile online.

Casey se conformează. Ea continuă să intre. Nici măcar nu se oprește când un bărbat misterios decide să o ajute și să-i explice despre comportamentul ciudat pe care Casey nu-l controlează. Ceea ce urmărește ea este un mister. Unul care se află în cele mai adânci adâncimi ale internetului.

Filmul pare să nu meargă nicăieri cu povestea sa definitivă în actul al treilea. Cu toate acestea, Schoeburn se îndepărtează de un stil tradițional de povestire și întemeiază filmul atunci când trebuie să se încheie. Aceasta este groază din cauza felului în care se simte și datorită esteticii puternice și brute care îți face pielea să se târască. Dar există mai mult dincolo de o primă vedere. Cu toate acestea, când Mergem cu toții la Târgul Mondial concluzionează că își schimbă focalizarea în mod intenționat. Este o mișcare decisivă a unei echipe creative care sunt convinse că acest punct de control dramatic este relevant în formula filmului. Este ceva cu care nu m-am conectat. Dar pot înțelege motivul din spatele unei astfel de decizii.

Din nou, Mergem cu toții la Târgul Mondial nu este un film pentru toată lumea. Nu pentru că pare experimentală sau altceva, ci pentru că povestea reală pe care o spune nu este la fel de exploatatoare precum alte filme descriu astfel de situații. Schoeburn a creat un film unic care nu poate fi comparat cu colegii săi, deoarece nu există. Se află singur într-un peisaj cultural de mister, tehnologie și haos existențial.