infos.ro

Modificarea când îți consumi caloriile nu schimbă pierderea în greutate

Autor:, www.newscientist.com

Dacă cea mai mare masă a zilei este micul dejun sau cina, pare să nu aibă nicio diferență atunci când vine vorba de pierderea în greutate dacă mănânci același număr de calorii


Sănătate


9 septembrie 2022

S2B5TF Pregătirea mesei Alimentație sănătoasă Culori strălucitoare

Când consumați caloriile în timpul mesei, nu afectează pierderea în greutate atunci când aportul general este controlat îndeaproape

MrsBard/Stockimo/Alamy

Indiferent dacă persoanele care urmează o dietă mănâncă majoritatea caloriilor la micul dejun sau la cină nu are niciun efect asupra pierderii în greutate, dar afectează cât de foame le sunt.

Cercetările anterioare privind importanța distribuției caloriilor între mese pentru pierderea în greutate au fost mixte. Unele studii au sugerat că completarea la micul dejun îmbunătățește pierderea în greutateîn timp ce alții au ajuns la concluzia că nu face diferența, chiar dacă sări peste micul dejun.

Soluționarea unor astfel de întrebări este dificilă, deoarece majoritatea cercetărilor în domeniul nutriției sunt observaționale și se bazează adesea pe rapoartele proprii ale oamenilor despre ce au consumat și când, ceea ce poate fi nesigur.

Pentru a obține o imagine mai clară, Alexandra Johnstone de la Universitatea din Aberdeen din Marea Britanie și colegii ei au recrutat 30 de adulți care erau supraponderali sau obezi și nu aveau alte afecțiuni de sănătate subiacente. Apoi, cercetătorii au oferit participanților alimente și băuturi timp de 10 săptămâni.

În prima săptămână a studiului, participanții au urmat o dietă de menținere a greutății, consumând de 1,5 ori numărul de calorii necesare la rata metabolică de repaus. Aceasta este cantitatea de energie necesară pentru a menține funcțiile corporale de rutină și a fost determinată de cercetători pentru fiecare participant la începutul studiului. Caloriile au fost distribuite uniform în trei mese în fiecare zi.

În următoarele patru săptămâni, participanții au fost împărțiți în două grupuri: 14 persoane au mâncat 45% din calorii la micul dejun, 35% la prânz și 20% la cină. Ceilalți 16 au mâncat 20% din calorii la micul dejun, 35% la prânz și 45% la cină. Ambele grupuri au fost limitate la caloriile necesare la rata metabolică de repaus și au avut 35% din calorii din grăsimi, 30% din proteine ​​și 35% din carbohidrați.

După cele patru săptămâni, ambele grupuri au urmat din nou dieta de menținere a greutății timp de o săptămână înainte de a trece la dieta opusă în următoarele patru săptămâni. Deci, oamenii care urmau dieta pentru mic dejun mare au mâncat dieta pentru cină mare și invers.

Până la sfârșitul studiului, cercetătorii au descoperit că există o mică diferență în ceea ce privește greutatea pierdută participanții atunci când mâncau mai mult dimineața sau seara: oamenii au pierdut în medie 3,33 kilograme în timpul dietei bogate pentru micul dejun, comparativ cu o medie de 3,38 kilograme. kilograme în timpul dietei pentru cină mare. Aceasta sugerează că caloriile sunt metabolizate la fel, indiferent de momentul în care sunt consumate, spune Johnstone.

Totuși, oamenii au raportat că se simt mai plini de-a lungul zilei când au mâncat un mic dejun mai bogat. Spre sfârșitul fiecărei diete, participanții și-au marcat foamea timp de trei zile consecutive pe o scară de la 0 la 100, cu zero însemnând săturat. În medie, oamenii și-au evaluat foamea cu câteva puncte mai jos, în jur de 30, atunci când iau un mic dejun mai mare, comparativ cu aproximativ 33 când iau o cină copioasă. Atunci când țineau dieta pentru micul dejun bogat, participanții au raportat, de asemenea, că simțeau mai puțină dorință de a mânca și aveau niveluri mai scăzute ale hormonului care stimulează pofta de mâncare grelină și niveluri mai mari de hormoni asociați cu sațietatea.

„Unul dintre principalele motive pentru care oamenii nu reușesc să piardă în greutate sau să se conformeze unei diete de slăbire este că le este foame”, spune Johnstone. „Așadar, aceasta ar putea fi o strategie cu adevărat benefică pentru a ajuta oamenii să se mențină la acel deficit de calorii.”

O limitare a acestui studiu este lungimea sa, spune Mindy Patterson la Universitatea Femeilor din Texas. Cercetările anterioare au descoperit că încărcarea frontală a caloriilor mai devreme în timpul zilei duce la diferențe semnificative în pierderea în greutate după cinci săptămâni, nu patru, spune ea. „Poate că ar fi trebuit să dureze puțin mai mult și atunci am fi văzut acea diferență.”

Referința jurnalului: Metabolismul celular, DOI: 10.1016/j.cmet.2022.08.001

Înscrieți-vă la serviciul nostru gratuit Control medical buletin informativ pentru o prezentare a tuturor știrilor despre sănătate și fitness pe care trebuie să le știți, în fiecare sâmbătă

Mai multe despre aceste subiecte:

You might also like