infos.ro

Melatonina: Adevărul despre motivul pentru care s-ar putea să nu te ajute să dormi

Autor:, www.newscientist.com

Milioane de oameni iau melatonină pentru a-i ajuta să renunțe, să trateze jet lag și să facă față schimburilor de noapte, dar noi dovezi sugerează că este posibil să fi înțeles greșit hormonul și cum să-l folosim eficient.


Sănătate


27 decembrie 2022

'Insomnie'

Claudio Sericano

Este uneori denumit hormonul Dracula, deoarece apare noaptea și scade în timpul zilei. Dar cei mai mulți dintre noi îl cunosc ca melatonină, un hormon care a devenit strâns legat în mintea noastră cu căderea nopții și somnul. În SUA, unde suplimentele de melatonină sunt disponibile fără prescripție medicală, milioane de adulți le iau în mod regulat pentru a combate insomnia, jet lag-ul și schimburile de noapte. Alți mii de oameni oferă copiilor lor „gume” de melatonină pentru a-i ajuta să doarmă toată noaptea. În Regatul Unit, melatonina este disponibil pe bază de rețetă pentru tratamentul pe termen scurt al insomniei la persoanele cu vârsta de 55 de ani și peste și pentru jet lag.

Prin urmare, un grup imens consideră că melatonina este răspunsul la problemele sale de somn. Deci, s-ar putea să fii surprins să auzi asta cu aproape un sfert de secol în urmă, au scris cercetătorii în jurnal Celulă a avertizat împotriva „nebuniei cu melatonină”. „Melatonina [sleep-inducing] capacitatea a… fost înfrumusețată”, au scris ei. „Leacul pentru nebunia cu melatonina este să ignori hiperbola și histrionismul și să te concentrezi în schimb pe testarea ipotezelor și pe știința solidă.”

Se pare că puțini oameni au ascultat avertismentele. In Statele Unite ale Americii, Consumul de melatonină a crescut de cinci ori între 1999 și 2018 iar știrile recente au raportat o creștere a ingestiei accidentale de melatonină – hormonul a reprezentat 1 din 20 de ingerări în rândul copiilor și adulții tineri sub 19 ani raportați la Sistemul național de date privind otrăvurile din SUA în 2021.

Unde stă adevărul? Poate melatonina să ne îmbunătățească cu adevărat somnul? Cercetările emergente sugerează că am înțeles greșit efectul său asupra corpului și creierului nostru. Deci cine ar trebui să o ia cu adevărat și care sunt riscurile? …

You might also like