Meci (2022) Recenzie de film | Movie-Blogger.com

Astăzi, este corect să spunem că toți am navigat în apele agitate ale întâlnirilor online. Toate telefoanele noastre mobile au urme de aplicații umbrite care ajută în procesul de găsire a sufletelor pereche și/sau a unui potențial partener pentru aventurile de o noapte. Și ceea ce se poate spune în mod obișnuit despre utilizarea acelor aplicații este că ar trebui să ușureze lucrurile.

Hai sa recunoastem. Tot ceea ce face mai ușor este dezvăluirea intențiilor. Nu trebuie să te justifici când cineva te găsește pe acel teritoriu. Întâlnirea cu cineva înseamnă totuși să te deschizi unei mașini necunoscute de control, una care va decide cu atenție dacă ești într-adevăr o potrivire bună. Sau o eroare în algoritm.

În Sean McGinlylui Meci, nici o bucată din acea discuție nu există. Doar speranța i-a adus pe Ian și Jennifer în acest decor. Speranța de a găsi chimie, dragoste și orice ar putea aduce noaptea. La început, conversația pare puțin naivă. Filmul exprimă temeinic versiunea ideală a celor două subiecte. După câteva minute, devine destul de clar cu ce încearcă McGinly să realizeze Meci. Da, este riscant, deoarece este interesant.

Pe măsură ce publicul navighează alături de Ian și Jennifer prin procesul de a deveni altceva decât rezultatele unei căutări virtuale, ajungem să știm ce caută. Nu voi dezvălui prea multe despre unde duce filmul, dar este o pistă tradițională de eșecuri, concepții greșite și realizări ciudate. Sigur, sunt plini de speranță, dar telespectatorii nu. Paranoia face parte din reacții, lumina cu gaz și fantoma intră în scenă, realitatea se instalează. Meci este o reflectare a întâlnirilor în era modelării virtuale și a anxietății sociale, una care a fost extrem de maximizată în ultimii doi ani.

Stilul experimental de povestire al lui McGinly este eficient de la început până la sfârșit. Nimic din film nu pare ca o decizie întâmplătoare. Meci ar fi putut fi o colecție de mesaje text și e-mailuri afișate pe ecran, dar regizorul insistă asupra elementului uman. El le arată la serviciu în timp ce merg într-o groapă de iepuri de înșelăciune și dezamăgire constantă. Din nou, nu pot strica ce se întâmplă cu Ian și Jennifer, dar dacă am simțit ceva, este că au fost cele mai oneste și mai transparente versiuni ale a doi colegi din acest joc îngrozitor de infatuare asistată de tehnologie. Reprezintă un regizor care controlează intriga și fără a asista regulile îndoite ale genului care ar fi făcut Meci mai interesant pentru unii telespectatori.

Este exact ceea ce ar trebui să reflecte un film de această natură. Nu toate practicile de întâlniri online sfârșesc în tragedie, chiar dacă sunt doar emoționale. Dar sunt o fermă perfectă pentru partea întunecată a umanității, unde nimic nu este reprimat și emoțiile pot fi arătate în modul lor cel mai ambițios și nelimitat. Meci tinde să iasă de pe șine cu unul dintre personajele sale, dar se simte secundar în raport cu intriga. Realismul este uriaș așa cum ar trebui să fie în acest film.

Meci nu vă va schimba părerea despre întâlnirile online. Poate îl veți urmări cu cineva pe care l-ați întâlnit pe unul dintre acele site-uri. Dar este destul de interesant și de eficient pentru a te face să te gândești puțin înainte de a apăsa pe „trimite”. Toată lumea merită să cunoască iubirea vieții lor. Dar merită toată lumea să treacă prin ceva deranjant atunci când găsește un potențial suflet pereche?