Machination (2022) Recenzie de film | Movie-Blogger.com

Cu o durată de funcționare de aproximativ 1 oră, oricine ar crede asta Sarah Jayne Portelli și Ivan Malekinlui Mașinație ar fi editat având în vedere doar elementele importante ale poveștii. Aspectele secundare ar fi păstrate într-un plan nedezvăluit în acest mic film indie. Nu suntem obișnuiți cu altceva decât cu utilizarea extrem de atentă a filmării, care tinde să se joace puțin cu viziunea celui care creează povestea.

Cu toate acestea, într-o secvență de deschidere destul de lungă, „schimbarea” contează. De fapt, fără această scenă legătura pe care o place un film Mașinație nevoile s-ar simți forțate.

În acea secvență, o tânără femeie devine o reflectare a vieților noastre din ultimii câțiva ani. Simplitatea mișcărilor ei, subtilitatea noului ei obicei și paranoia adormită sunt semne ale viitorului ei. Dar insist, cei care direcționează nu se zgâriesc să demonstreze că ecranul este o oglindă. Și ceea ce se va întâmpla este o versiune a ceea ce ni s-ar fi putut întâmpla tuturor. Aș îndrăzni să spun că ni s-a întâmplat unora dintre noi. Da, am fost victimele unui sistem care ne cerea atenția și am fost atenți pentru că ne-a servit bine. Cu toate acestea, limitele nu au fost niciodată expuse pentru că puținilor le-a păsat. Acele granițe sunt tema centrală a Mașinațieo scurtă adaptare a unei perioade din istoria noastră când eram dominați de o legendă că da, era ceva adevăr în ea, dar nu totul a fost așa cum s-a arătat.

Maria este o tânără care trăiește singură într-o casă la începuturile unei pandemii din cauza unei boli pe care nimeni nu o înțelege. Ea se supune unei „griji extreme” în funcție de cei pe care îi citește și de știrile pe care le urmărește. Rutina Mariei este extremă. Între mănuși și lichid dezinfectant, Maria își petrece zilele încercând să nu se îmbolnăvească.

Când începe să aibă simptome de răceală, tânăra decide să se izoleze. Anxietatea ei depășește limitele normalității pe care izolarea le-a format în jurul ei și contactul ei cu lumea exterioară. Maria decide să nu meargă la muncă, nici să-și vadă rudele în spital.

Între paranoia și simptome, Maria se retrage în sine. Ea devine victima a ceva aparent invizibil. Dar după un timp, Maria începe să vadă că există „ceva acolo”. Și acel ceva nu se oprește până nu intră în casa sărmanei tinere.

Mașinație este un spectacol susținut de protagonistul său. Maria este interpretată de Steffi Thake, iar livrarea actriței este absolut aprigă. Rareori cinematograful indie prezintă acest tip de performanță în care drama se bazează pe ceva mult mai organic și mai pasiv decât orice diatribă emoțională aduce povestea. Maria este un element comun al mediului, iar Thake nu folosește niciodată deznodământul în avantajul ei. Actrița este condusă de încrederea pe care o simte în povestea pe care regizorii ei au plănuit-o.

Și ce poveste este. În Mașinație, cel mai rău lucru pe care am ajuns să ne imaginăm că ni s-ar putea întâmpla nu ajunge să se întâmple. Dar concluzia pentru Maria este o posibilitate teribilă pe care nu am văzut-o niciodată, deși indiciu a fost mereu acolo, latent și periculos. Indiciu de ceva mai rău care ne-ar afecta ireversibil.

O abordare de groază psihologică, dar încadrată în drama pe care o trăim cu toții, Mașinație este o viziune sobră a unui moment oribil pe care deja am reușit să-l depășim în cea mai mare parte, dar din care mai există urme. Nu este vorba de a merge împotriva științei. Este vorba despre menținerea stabilității mentale pe care știința a oferit-o pe măsură ce progresează. Acea secvență de deschidere în Mașinație vorbește multe despre noi și despre ceea ce am făcut. Pictează o versiune dură a ceea ce i-am forțat pe mulți să facă. Iar filmul arată, într-un mod tragic, cât de slabi suntem uneori când vine vorba să ne confruntăm cu realitatea.

Acesta este unul dintre acele filme pe care toată lumea ar trebui să le vadă.