infos.ro

Lapte vegan: Cele mai multe alternative pe bază de plante sunt mai puține în micronutrienți cheie decât laptele de vacă

Autor:, www.newscientist.com

Laptele de vacă este o sursă importantă de fosfor, magneziu, zinc și seleniu, dar testele arată că acești nutrienți lipsesc în majoritatea laptelui vegetal, cu excepția laptelui de mazăre.


Sănătate


24 august 2022

Un pahar și ulcioare care conțin lapte vegan

Sunt disponibile o gamă largă de alternative de lapte vegan

carlosgaw/Getty Images

Majoritatea „laptelor” pe bază de plante au cantități mai mici de patru micronutrienți cheie – fosfor, magneziu, zinc și seleniu – decât laptele de vacă. Excepție fac înlocuitorii de lapte obținuți din proteine ​​de mazăre, care au niveluri în general similare cu laptele de vacă.

Descoperirile provin din primul studiu mare de comparare a nivelurilor acestor patru minerale în opt înlocuitori diferiți de lapte pe bază de plante, realizat de Administrația pentru Alimente și Medicamente din SUA (FDA).

Laptele alternative – care sunt în general făcute prin măcinarea unor produse precum migdale, ovăz sau orez, înmuiere în apă și adăugare de emulgatori și stabilizatori – au fost crescând în popularitate în ultimii aniatât printre vegani, care nu mănâncă produse de origine animală, cât și alții care evită lactatele din motive etice sau de mediu.

Laptele vegetal este adesea mai scăzut în calciu și iod, dar poate fi îmbogățit cu acești nutrienți, iar producătorii din SUA sunt obligați să își declare concentrarea asupra ambalajului. Dar nivelurile altor minerale, inclusiv magneziu, fosfor, zinc și seleniu, nu trebuie să fie pe etichetă și totuși laptele și alte produse lactate sunt de obicei o sursă majoră a acestora în dieta SUA, spune Benjamin Redan al FDA.

Echipa lui Redan a analizat nivelurile celor patru minerale din 85 de mostre de lapte vegetal, făcut din migdale, caju, nucă de cocos, cânepă, ovăz, mazăre, orez și soia. Ei au descoperit că, în timp ce laptele de mazăre era similar cu laptele de vacă în ceea ce privește acești nutrienți, alte produse aveau niveluri mai scăzute de majoritatea mineralelor.

Laptele de migdale, de exemplu, are aproximativ o nouă parte din concentrația de fosfor din laptele de vaca. Fosforul este necesar pentru creștere și repararea țesuturilor, precum și pentru a ajuta organismul să folosească substanțe precum vitamina D și iodul. Laptele de ovăz are aproximativ aceleași niveluri ca și laptele de vacă.

Toate produsele, în afară de laptele de mazăre, aveau niveluri mult mai scăzute de seleniu decât laptele de vacă. Seleniul este necesar pentru un sistem imunitar sănătos.

„Cei care consumă alternative de lapte pe bază de plante cu conținut scăzut de aceste minerale țintă ar trebui să caute să obțină acești nutrienți prin alte alimente sau băuturi”, spune Redan.

„Toți acești nutrienți pot fi obținuți din alte surse, cum ar fi nucile, semințele și lintea”, spune Clare Thornton-Woodun purtător de cuvânt al Asociației Dietetice Britanice.

Chantal Tomlinson la Societatea Vegană din Marea Britanie spune că oamenii care urmează o dietă pe bază de plante ar obține suficient din mineralele în cauză dacă consumă o dietă echilibrată care conține o varietate de alimente din plante întregi, alimente fortificate și suplimente. „Nu este necesar ca plantele alternative la laptele de vacă să furnizeze cantități echivalente din toate substanțele nutritive”, spune ea.

Concluziile au fost prezentate astăzi la Reuniunea de toamnă a Societății Americane de Chimie în Chicago.

Mai multe despre aceste subiecte:

You might also like