infos.ro

Impactul asupra mediului al unei diete sănătoase pe bază de plante

Un studiu recent a constatat că, în timp ce o dietă generală pe bază de plante este mai bună pentru mediu decât o dietă care include alimente de origine animală, o dietă sănătoasă pe bază de plante centrată pe alimente vegetale procesate minim are un impact puternic asupra sănătății și asupra mediului.

Oamenii pot alege să folosească plante din mai multe motive: beneficii pentru sănătate, compasiune pentru animale și dedicare față de mediu. Și un studiu recent de cercetare indică faptul că a urma o dietă pe bază de plante este, într-adevăr, bună pentru toți cei trei factori, cu toate acestea tip de dietă pe bază de plante (și anume pe bază de alimente procesate sau integrale) poate face o diferență și mai mare pentru sănătatea umană și planetară. Există mai multe moduri de a ajuta la protejarea mediului prin consumul unei diete pe bază de plante, bazată pe alimente întregi. Acest lucru se datorează faptului că alimentele integrale pe bază de plante au un impact mai mic asupra mediului.

Consumul mai multor alimente pe bază de plante integrale, cum ar fi cerealele integrale și legumele, este asociat cu beneficii și mai mari. Încearcă această rețetă pt Orez brun Salata de varza cu naut cu sos de ghimbir Tahini.

Într-un studiu publicat de Lancet Planet Health jurnal, cercetătorii au analizat impactul asupra mediului al dietelor a peste 60.000 de participanți la Studiul II de Sănătate a Asistentelor. Participanții au fost toate asistente de sex feminin din SUA, cu vârste cuprinse între 25 și 42 de ani. Cercetătorii au exclus participanții care aveau deja cancer și boli de inimă la începutul studiului. Acesta a fost un studiu de cohortă prospectiv, în care cercetătorii au colectat un sondaj numit chestionar privind frecvența alimentelor pentru a evalua în detaliu dietele și rezultatele sănătății a peste 60.000 de asistente la fiecare 4 ani, din 1991 până în 2017. Ei au evaluat emisiile de gaze cu efect de seră, producția de îngrășăminte, precum și utilizarea terenului și apei a celor 156 de alimente incluse în chestionarul de frecvență alimentară. Pentru a-și finaliza evaluarea de mediu, cercetătorii s-au bazat pe valorile publicate anterior din bazele de date online.

Cercetătorii au descoperit că alimentele de origine animală, în special carnea roșie și procesată, au avut cele mai multe efecte negative asupra mediului, în comparație cu dietele sănătoase și nesănătoase pe bază de plante. Asta înseamnă că oricine alege să reducă consumul de produse de origine animală, indiferent de tipul de dietă pe bază de plante pe care îl urmează, va aduce beneficii mediului. Cu toate acestea, studiul a constatat că există un beneficiu suplimentar pentru mediu și sănătate pentru concentrarea asupra alimentelor sănătoase și procesate minim. Grupul care consumă alimente vegetale mai sănătoase, pe care cercetătorii le-au definit cereale integrale, fructe, legume, nuci, leguminoase, uleiurile vegetale, ceaiul și cafeaua, au avut rezultate mai bune asupra sănătății ȘI un impact mai scăzut asupra mediului. Grupul care a consumat alimente nesănătoase pe bază de plante, pe care studiul le-a definit ca sucuri de fructe, băuturi îndulcite cu zahăr, cereale rafinate, cartofi și dulciuri, a avut emisii de gaze cu efect de seră mai mici decât grupul care a consumat mai multe alimente de origine animală. Acest lucru se datorează faptului că alimentele nesănătoase pe bază de plante duc la utilizarea mai multă a terenurilor agricole și a îngrășămintelor decât alimentele sănătoase pe bază de plante. Alimentele sănătoase pe bază de plante conduc, de asemenea, la rate mai scăzute de boli de inimă, diabet și cancer.

Includeți mai multe legume într-o dietă sănătoasă pe bază de plante. Încearcă această rețetă pt Fripturi de conopida cu sos Puttanesca.

Linia de jos? Dacă doriți să beneficiați atât pentru planeta, cât și pentru sănătatea dvs., concentrați-vă dieta în jurul alimentelor vegetale integrale, minim procesate. Planificați mese bogate în fructe, legume, cereale integrale, nuci și semințe și leguminoase (sau leguminoase). Asta înseamnă să sapi în mese precum linte fiartă cu orez brun și varză de Bruxelles prăjită. Un bol cu ​​cereale integrale, acoperit cu năut, kale și roșii. Și cartofi prăjiți cu vinete și tofu. Poți în continuare să beneficiezi de mediu dacă consumi ocazional unele alimente din plante procesate, dar încearcă să le limitezi într-un mod care să fie realist pentru stilul tău de viață și preferințele alimentare.

Puteți găsi raportul Zilei Sănătății despre acest studiu Aiciiar studiul original din Lancet Planet Health jurnal Aici.

Citiți mai multe actualizări ale cercetării despre viața sustenabilă pe bază de plante aici:

Raport IPCC: Schimbarea dietei este vitală pentru a reduce impactul asupra climei
Ce dieta este cea mai proasta pentru mediu?
Multe efecte asupra sănătății și ecologice ale alegerilor alimentare
Mâncați mai multe proteine ​​vegetale pentru longevitate

Scris de Adele Secrest, stagiar în dietetic, cu Sharon Palmer

Source link

You might also like