Film Money CONFIDENTIAL (2022) Recenzie de film

În spatele esenței unui film atât de important ca Bani de film CONFIDENȚIAL, am găsit ceva foarte curios. O mare parte dintre oamenii care sunt intervievați în film confirmă (sau chiar ai impresia că subiectul filmului nu face parte din meșteșugul lor și cu siguranță nu sunt pasionați de el.

Așa cum se întâmplă cu orice efort, există întotdeauna o latură urâtă despre care nu se vorbește des. În cazul filmelor și, cel mai important, al filmelor independente, marea întrebare este „de unde luăm banii pentru a adapta ceva în care credem doar noi?”.

Puteți citi despre asta. Puteți Google tot ce doriți. Puteți chiar să cumpărați un ghid pentru a obține sfatul pe care îl căutați. În Bani de film CONFIDENȚIALun grup relativ necunoscut de oameni își împărtășesc părerea despre cum să supraviețuiască acestei călătorii.

Filmul începe cu un guru al finanțării filmului Louise Levisonspunând cum a abordat elaborarea planului de afaceri pentru Proiectul Vrăjitoarei Blair, unul dintre cele mai profitabile filme independente din toate timpurile, dacă nu cel mai recunoscut. În puțin mai puțin de 10 minute ea dă jos miturile, minciunile și prezintă adevărul din spatele unui document foarte important. Majoritatea succesului filmului a fost rezultatul unei campanii de marketing fantastice, iar acea campanie a făcut parte din acel plan de afaceri elaborat de o femeie foarte talentată.

După aceea, filmul pur și simplu decolează. O masă rotundă în continuă evoluție cu Levison și Scott duPont și regizorul filmului Rick Pamplin, care practic împart un mastercall în afacerile cinematografice. Documentarul nu se simte niciodată ca o mișcare forțată de a se vinde, chiar și atunci când devine meta și folosește plasarea produsului într-o turnură experimentală a scenariului. Bani de film CONFIDENȚIAL se simte ca o școlarizare integrală în ceea ce privește partea „urâtă” a industriei filmului. Funcționează în principal pentru că le permite spectatorilor să intre într-un teritoriu cu care pur și simplu nu suntem familiarizați și face parte de fapt din linia de sânge.

În mod curios, părțile slabe privesc fețele cunoscute. Burt Reynolds își împărtășește părerile despre finanțarea filmelor într-un interviu foarte scurt și Salma Hayek vorbește pentru câteva secunde despre un film animat care a fost uitat din păcate de majoritatea. Pot să înțeleg intenția lui Pamplin atunci când caută fețe cunoscute care pot adăuga mărturii, dar acesta nu este un joc în care jucătorii mari îi stârnesc pe spectatori să creadă ideea.

Este mai ales eficient atunci când restul interviurilor indică o agendă educațională și sinceră. Este inspirant să-i vezi pe tineri punând întrebările potrivite și obținând răspunsurile de care au nevoie. Aceasta este ideea principală a filmului: să servească drept un document demn care să conțină adevărul despre un subiect care nu trebuie să fie incomodă. Pamplin se bazează pe opiniile sale și poziția sa este destul de eficientă.

din fericireFilm Money CONFIDENTIAL nu ratează unul dintre punctele cheie ale temei sale. Acesta este un mediu pentru a spune povești. Și pentru a obține bani pentru a le spune, este crucial să crezi în ei. Levison spune acest lucru într-o parte cheie a prezenței ei în film. Pentru unii poate fi un sfat demn, dar simplu. Personal, cred că aceasta este cea mai importantă parte a terenului.

Fie că este vorba de conexiuni, de participarea la Sundance sau doar de a bate câteva milioane de uși, oportunitățile sunt acolo. Dar trebuie să ieși acolo, OK-urile nu îți vor cădea în poală. Dacă Bani de film CONFIDENȚIAL funcționează ca o bună sursă de inspirație (sau doar de informare) pentru un tânăr care face următorul pas în prezentarea unei idei de film, atunci trebuie să sărbătorim acest film.