infos.ro

Femeile vegetariene au un risc cu 33% mai mare de a se rupe un șold

Autor:, www.newscientist.com

Un studiu amplu care urmărește femeile din Marea Britanie constată că vegetarienii au un risc mai mare de a se rupe șoldul în comparație cu femeile care mănâncă orice cantitate de carne


Sănătate


11 august 2022

Femeie care organizează bufet vegetarian

Dietele vegetariene tind să includă mai puțin calciu și vitamina B12, care sunt importante pentru sănătatea oaselor

Facinadora/Alamy Stock Foto

Riscul de a se rupe un șold este cu o treime mai mare pentru femeile care sunt vegetariene decât pentru cele care mănâncă obișnuit carne, potrivit unui studiu amplu din Regatul Unit.

Creșterea riscului poate apărea din dietele fără carne care tind să aibă mai puține proteine, ceea ce ajută la creșterea masei musculare și posibile deficiențe de vitamine și minerale, cum ar fi calciul și vitamina B12, care ajută la întărirea oaselor.

Femeile sunt mai predispuse să-și rupă șoldurile decât bărbații, mai ales pe măsură ce îmbătrânesc, deoarece după menopauză, nivelurile hormonului sexual estrogen scad, ceea ce duce la slăbirea oaselor. Șoldurile rupte sunt o cauză semnificativă de deces la persoanele în vârstă, deoarece sunt greu de recuperat și pot duce la imobilitate prelungită și complicații de sănătate. „Efectul asupra sănătății este destul de mare”, spune James Webster la Universitatea din Leeds, Marea Britanie.

Studiile anterioare au sugerat că vegetarienii și veganii au oase mai slabe, așa că echipa lui Webster a profitat de un studiu amplu în curs care a urmărit sănătatea și stilul de viață a peste 26.000 de femei din Marea Britanie timp de aproximativ 20 de ani. Ei aveau vârste cuprinse între 35 și 69 de ani la recrutare și niciunul nu era transgender din câte știu cercetătorii.

În general, aproximativ 3% dintre participanți și-au rupt șoldul în acea perioadă. Cei care erau vegetarieni aveau un risc cu 33% mai mare ca acest lucru să se întâmple în comparație cu cei care consumau carne de cel puțin cinci ori pe săptămână.

Nu a existat nicio diferență de risc între cei care mănâncă obișnuiți carne și cei care au mâncat cantități mai mici sau doar au mâncat pește. Veganii nu au fost incluși în studiu.

Alte cercetări au descoperit că a fi vegetarian este mai bun pentru sănătate în diferite moduri – de exemplu, este legat de a risc mai mic de boli de inima. Toate aceste studii, inclusiv cel mai recent, sunt observaționale, totuși și, prin urmare, nu pot dovedi că dieta cauzează diferite modele de sănătate – doar că există corelații.

Astfel de studii pot face ca dietele fără carne să pară mai benefice decât sunt în realitate, deoarece vegetarienii au de obicei un stil de viață mai sănătos în alte moduri, cum ar fi evitarea fumatului și a consumului excesiv de alcool. The cel mai bun tip de dovezi medicale provin din studii randomizatedar acestea sunt greu de făcut pentru o alegere alimentară majoră, cum ar fi dacă să mănânci sau nu carne.

Webster spune că cele mai recente descoperiri nu ar trebui să-i determine pe oameni să renunțe la vegetarianism, deoarece oamenii pot obține proteine ​​din produse lactate și leguminoase și pot lua suplimente de vitamine sau pot folosi produse lactate îmbogățite cu calciu, dacă este necesar.

Jen Elford de la Vegetarian Society spune: „Este important să menținem această problemă în proporție – rezultatele pentru sănătatea vegetarienilor sunt în general foarte bune. Riscul de fractură este în general corelat cu aportul de calciu și vitamina D și astfel este evidențiată necesitatea de a asigura un aport fiabil al acestor nutrienți.”

Referința jurnalului: Medicina BMC, DOI: 10.1186/s12916-022-02468-0

Înscrieți-vă la serviciul nostru gratuit Control medical newsletter care vă oferă știrile despre sănătate, dietă și fitness în care puteți avea încredere, în fiecare sâmbătă

Mai multe despre aceste subiecte:

You might also like