Facing Nolan (2022) Recenzie de film

Nu sunt multe provocări de înfruntat când ești critic de film și ești obișnuit să vizionezi tot felul de filme. Dar una dintre greutățile cu care mă confrunt personal este să vin la filme și să nu pot comenta la nivel personal. Încerc să lupt cu asta și uneori câștig. Dar sunt unele cazuri în care pur și simplu mă predau la orice mă face să simt un film.

Bradley Jacksonlui În fața lui Nolan este un documentar foarte bun. Este filmat frumos și editat inteligent pentru a face spectatorul parte dintr-o experiență greu de modelat. Mulți dintre noi l-am văzut pe Nolan Ryan lansând. La televizor sau în direct într-un parc de baseball. Și filmul lui Jackson permite tuturor să fie acolo. Vor trece decenii, iar filme ca al lui sunt oportunități inovatoare de a retrăi evenimente o dată în viață.

In orice caz, În fața lui Nolan de asemenea, se simte personal. Pentru mine cel puțin. Când am început să-l privesc, am început să-mi amintesc privirea tatălui meu către ecranul televizorului, cu ochii lui larg deschiși studiind piesele și mâinile lui strângând nervos orice era pe masă. I-am trimis un mesaj și l-am întrebat despre Nolan Ryan. S-a transformat în cea mai lungă conversație pe care am avut-o de mult timp. Nu cred că este o coincidență faptul că Jackson își dedică munca sa frumoasă tatălui său. Cred că artiștii datorează mult ceea ce i-a format și i-a făcut să interpreteze într-un mod deosebit. Lui, îi mulțumesc. Mulțumim că ai făcut un film despre un bărbat care încă mai poate să ne unească.

Și un film atât de grozav. În fața lui Nolan este o descriere fantastică a modului în care a apărut Nolan Ryan. Este un documentar biografic care nu alege detalii inutile. Doar faptele importante contează. De la prima relație a lui Nolan cu soția sa Ruth, până la statutul său actual de bunic umil care își urmărește cu mândrie familia în evenimentele de zi cu zi și zâmbește cu căldură. Director Bradley Jackson folosește hotărât accesul la clanul Ryan pentru a face legenda mai tangibilă. Acesta este un portret al omului din spatele actelor legendare din sport.

Asta nu înseamnă că Jackson nu cercetează cariera lui Ryan și evenimentele importante, fie că sunt dăunătoare pentru imaginea lui, fie că sunt bune pentru moștenirea lui. La urma urmei, Nolan Ryan este un jucător obișnuit care a realizat ceea ce se aștepta de la zei. Dincolo de recorduri, realizări, lupte și fluturarea pălăriei, a existat o ființă umană care a provocat fizica în toate privințele (faptul că a devenit mai bun cu vârsta este uluitor). Și a câștigat. De cateva ori. În fața lui Nolan este o sărbătoare a acelui erou, dar și o materializare a acelei prezențe care i-a făcut pe fiecare jucător să se teamă de Ryan când era pe movilă. Din fericire, Jackson se menține în limitele de ton care fac din film o experiență plăcută și plăcută. Nu devine niciodată incomod chiar și atunci când unii jucători nu au fost atât de „prietenos” în timpul carierei lor.

Când vine vorba de documentare sportive, formula nu este de așteptat să se schimbe prea mult. Nu ar trebui. Ea necesită o utilizare a filmului în scenariu și viziunea unui regizor care își propune să facă cel mai mare omagiu dintre toate. Nu există nicio îndoială despre asta. Puteți observa că Jackson vrea cu adevărat să-i aducă un omagiu celui mai mare ulcior din toate timpurile.

Ajutat de o echipă de producție excelentă (familia Ryan este foarte implicată), Jackson folosește mărturii de la mari vedete, un fost președinte, familia lui Nolan și jucătorul însuși. El pune laolaltă o călătorie incitantă prin cele mai mari momente ale pitcherului și cele care nu sunt atât de grozave. Sigur, atât de mulți jucători emblematici din același film este incitant, dar cuvintele lor sunt cele care îl ajută pe spectator să deconstruiască imaginea unui om cu puține cuvinte și acte mai mari decât viața.

Documentare care îi fac pe spectatori să reflecteze despre ceva personal nu sunt foarte comune astăzi. Cu mult mai puțin când vine vorba de documentare sportive. Poate că sunt extrem de subiectiv cu această ocazie, dar așa cum am spus mai sus, uneori pur și simplu nu poți să nu te predai în experiență. În fața lui Nolan M-a dus înapoi în copilăria mea în Venezuela și sâmbătă dimineața cu Juan Vene și emisiunea lui „Ce mai bun al săptămânii”. Nimic în vremurile moderne nu mi-a permis să fac asta.

În fața lui Nolan este un documentar excepțional despre o legendă a sportului care m-a făcut să mă gândesc la propriul meu tată și la relația noastră cu baseball-ul. Mi-a permis să retrăiesc un moment de aur în timp. Deci, de ce să nu prețuiești un film de această natură cu acest tip de efect?