infos.ro

Este o dietă vegană bună pentru adulții în vârstă?

Ați auzit că dietele pe bază de plante, inclusiv o dietă vegană, sunt bune pentru adulții în vârstă, dar vă întrebați dacă este cu adevărat adevărat? Aflați mai multe despre beneficiile dietelor pe bază de plante pentru adulții în vârstă, precum și despre cum să satisfaceți nevoile nutriționale cu o dietă vegană, de la Dieteticianul Sharon Palmer.

Oamenii din toate categoriile sociale și de toate vârstele pot experimenta beneficii pentru sănătate pe baza unei diete pe bază de plante, inclusiv a unei diete vegane. Acesta este oficialul declarație de poziție a Academiei de Nutriție și Dietetică. Adulții în vârstă, în special, pot beneficia de trecerea la o dietă vegană, deoarece consumul mai mult pe bază de plante scade riscul apariției multor boli cronice legate de dietă, asociate cu îmbătrânirea. În special, o dietă vegană este o dietă sănătoasă pentru inimă, precum și o dietă asociată cu o sănătate mai bună a intestinului. Ca în toate etapele vieții, cheia pentru o dietă sănătoasă, pe bază de plante, pentru un adult în vârstă este o bună planificare. Există anumiți nutrienți cărora adulții în vârstă trebuie să le acorde o atenție deosebită, mai ales dacă sunt interesați să urmeze o dietă vegană. Vă răspund la întrebările principale despre modul în care dietele vegane pot aduce beneficii adulților în vârstă și cum să le planificați bine. Învăța mai multe despre dietele pe bază de plante pentru femeile în vârstă Aiciși adu-mi trusă de instrumente vegană gratuită pentru a afla mai multe despre cum să planificați o dietă sănătoasă pe bază de plante.

De ce dietele pe bază de plante ajută la funcționarea inimii și a creierului?

Studiile au arătat în mod constant că dietele pe bază de plante sunt legate de un risc mai scăzut de boli cronice, cum ar fi bolile de inimă, bolile neurodegenerative, hipertensiunea arterială, accidentul vascular cerebral și cancerul. Este probabil din cauza valorii ridicate a compușilor antioxidanti și antiinflamatori găsiți în alimentele vegetale, precum și fibrelor, grăsimilor sănătoase și nutrienților.

În plus, dietele bogate în carne roșie și procesată au fost asociate cu riscuri mai mari de boli cronice, datorită aportului crescut de grăsimi saturate, sodiu, fier hem și compuși în procesarea cărnii. Reducerea acestora în dietă se află și în spatele efectelor benefice ale dietelor pe bază de plante.

Fasolea este bogată în fibre și este bună pentru microbiomul intestinal. Încearcă această rețetă pt Fasole prăjită vegană.

Poate o dietă vegană să aibă un impact pozitiv asupra microbiomului intestinal? Dacă da, de ce poate fi acesta un beneficiu important?

Da, dietele pe bază de plante sunt bogate în fibre, deoarece fibrele se găsesc doar în lumea plantelor. Atunci când mănânci o dietă plină cu cereale integrale, leguminoase, alimente din soia, fructe, legume, nuci și semințe, creșteți semnificativ aportul de fibre din dieta dumneavoastră. Microbiota intestinală se hrănește cu fibre, astfel că dietele pe bază de plante promovează o diversitate mai mare și un număr mai mare de microbi intestinali sănătoși.


Pot exista probleme cu balonarea atunci când treceți la o dietă pe bază de plante. Ce sfaturi aveți pentru a evita balonarea și alte simptome gastrointestinale incomode?

Da, mulți oameni se plâng de simptome gastrointestinale atunci când fac prima trecere la alimentația pe bază de plante. Adesea pentru că cresc dramatic fibrele, în comparație cu dieta standard americană, care este destul de săracă în fibre. Cu toate acestea, cercetările arată că creșterile treptate ale fibrelor pot fi tolerate mai ușor – vă puteți obișnui cu fibre mai mari treptat în timp. Așadar, fă-ți timp pentru a crește aportul de fibre. Nu includeți cereale integrale, leguminoase, legume crucifere, nuci și semințe, toate într-o singură masă, de exemplu. Începeți mai încet cu unele cereale nerafinate și leguminoase de câteva ori pe săptămână. Apoi acumulați în timp pe măsură ce vă obișnuiți. Includeți multă apă în dieta dvs. Și poți încerca încolțirea boabelor și a legumelor pentru a crește digestibilitatea; înmuiați fasolea uscată și aruncați apa de înmuiere – apoi gătiți bine pentru a le face mai digerabile.

Asigurați-vă că includeți mese echilibrate care includ proteine ​​vegetale, cereale integrale, legume și nuci/semințe la fiecare masă. Încearcă această rețetă pt Tempeh de portocale-arahide cu orez brun.

La ce nutrienți trebuie să acorde atenție adulții în vârstă atunci când trec la o dietă pe bază de plante?

Toți persoanele în vârstă ar trebui să suplimenteze B12, dar este și mai important într-o dietă vegană, așa că este absolut necesar să adaugi acel supliment în dieta ta. În plus, trebuie să vă asigurați că obțineți suficientă vitamina D, calciu și fier în dieta dumneavoastră pe bază de plante. Este posibil cu o planificare atentă. Este o idee bună să întâlniți-vă cu un dietetician înregistrat care are cunoștințe despre nutriția pe bază de plante pentru a planifica un model de masă sănătos.

Cum vă puteți asigura că vă satisfaceți nevoile nutriționale atunci când urmați o dietă vegană?

Dacă includeți la fiecare masă surse de proteine ​​vegetale (alimente din soia, leguminoase, nuci, semințe, arahide), cereale integrale, legume, fructe, nuci/semințe care vă pot ajuta să vă satisfaceți nevoile nutriționale. Excepție este vitamina B12, care trebuie suplimentată. Vitamina D și calciul pot fi obținute în laptele vegetal fortificat (vitamina D poate proveni din expunerea la soare), iar calciul poate fi obținut în cereale, tofu, migdale, legume crucifere. Este important să ai o diversitate de alimente în dieta ta pentru a crește conținutul nutrițional.

Asigurați-vă că planificați mese echilibrate, bogate în alimente vegetale integrale; incearca aceasta reteta pt Plăcintă vegană cu salvie, linte și ciuperci pentru o masă într-unul.

Ce sfaturi ai pentru un adult în vârstă care dorește să înceapă o dietă vegană?

Consultați un dietetician înregistrat familiarizat cu dietele pe bază de plante pentru a vă ajuta să elaborați un plan alimentar sănătos care să vă satisfacă nevoile nutriționale. Există beneficii pentru persoanele în vârstă în urma unei diete sănătoase, bine planificate, pe bază de plante, așa că nu este prea devreme pentru a începe! Dar este nevoie de ceva planificare, așa că fiți pregătiți.

Aflați mai multe despre alimentația pe bază de plante aici:

5 sfaturi de top pentru ecologizarea farfurii
5 sfaturi pentru a-ți alimenta stilul alimentar
7 sfaturi pentru pornirea impulsurilor
10 sfaturi pentru a face o masă din fasole conservată

Source link

You might also like