Detective Knight: Redemption (2022) Recenzie de film

Dacă există ceva despre care ar trebui să apreciem cu adevărat Edward DrakeCele mai recente filme ale lui, cunoscute și sub denumirea de trilogia Knight, este că regizorul nu pretinde niciodată să facă altceva decât doar vehicule de divertisment cu o față foarte faimoasă. Acestea sunt tipurile de filme care, atunci când sunt prezentate unui public în afara unei nișe foarte specifice, este destul de inteligent să renunți la tipul de film care urmează să fie prezentat.

Cu toate acestea, Drake nu merge niciodată pentru brânză. Sigur, scenariile lui nu sunt piese grozave de povestire narativă, dar cel puțin poți simți că este mereu în afara zonei sale de confort, cu arcuri de personaje care contează dincolo de trăsăturile simpliste pe care le poate aduce un thriller de acțiune. Detectivul Cavaler: Rogue a fost o prezentare inteligentă a unor actori buni care au fost alături de una dintre cele mai mari vedete de acțiune. Numai că filmul a avut un concept bine construit de introdus și a livrat ceva ce nu putea fi repetat. Nu, Drake poate fi acuzat de orice, dar că este un regizor cu mișcări ieftine.

În partea a 2-a, Cavaler detectiv: Răscumpărare, James Knight este în închisoare pentru o crimă pe care a recunoscut în mod deschis că a comis-o. El plătește pentru ceva ce merită după ce o noapte de haos a sfârșit într-o mișcare de răzbunare. Casey Rhodes, interpretat de impresionantul Beau Mirchoff, se află și el în acea închisoare după ce s-a predat pentru ca familia sa să nu fie atinsă.

Dar aceasta nu este povestea din continuare. Este vorba despre o serie de bombardamente care au loc în băncile din oraș. O bandă de criminali care poartă măști foarte tulburătoare de Moș Crăciun intră și instalează haosul. Se pare că ordinea lor pentru ziua este pur și simplu să distrugă. Motivul? Un lider foarte vocal a cărui furie împotriva capitalismului merge foarte departe.

Knight și Rhodes se află în centrul unei evacuări de închisoare în timpul acestei serii de evenimente și amândoi ajung în locuri foarte diferite. Knight decide să-și ajute foștii prieteni să-l prindă pe ucigaș, iar Rhodes cade în mâinile unui criminal cu o agendă foarte clară.

Se pare că trilogia Knight se referă numai la arcurile antagoniștilor. Sunt destul de proeminente ca personaje justificabile care se confruntă cu un Bruce Willis obosit, care probabil este în aceste filme pentru a câștiga câțiva dolari. Asta e ok. Am avut deja acel discurs și știm de ce vorbește despre asta. Drake îl pune în centrul filmelor care sunt despre bătălii emoționale care au mai mult de-a face cu morală, decât cu o interpretare superficială a unui criminal puternic. El insistă să-i facă puternici și ne place pentru asta.

Paul Johansson cum Ricky Conlan este foarte, foarte bun. Având în vedere că acesta este un thriller de acțiune și nu necesită multă dezvoltare a unui personaj, Johansson pur și simplu fură fiecare scenă în care se află, deoarece interpretarea sa în mai multe straturi se simte suficient de bună pentru a rezista împotriva lui Knight, Rhodes și tuturor celorlalți. Fără el, filmul nu ar fi la fel de bun. Prezența lui în actul al treilea nu este foarte echilibrată, dar răsturnările intriga sunt suficient de fine încât să ne facă să acceptăm aceste poticniri.

Secvențe bune de acțiune (ador efectele digitale), o premisă solidă și performanțe grozave. De ce altceva avem nevoie din trilogia lui Drake decât să ne simțim în mâinile unui regizor a cărui pasiune este concentrată pe a face pe unii spectatori fericiți și pe îndeplinirea misiunii de a atrage un zâmbet asupra tuturor oferindu-ne o versiune solidă a lui Willis. Cavaler detectiv: Răscumpărare este o continuare bună a primei intrări, dar este bun și ca film independent.

Oh si Lochlyn Munro este întotdeauna binevenit să facă treaba lui.