infos.ro

Cum să mănânci mai bine când ești înconjurat de mâncare nedorită acasă

Autor:Brad Borland, www.primermagazine.com

A face alegeri mai sănătoase într-o casă plină de ispite.

Te ridici din pat cu cele mai bune intenții de a mânca mai bine. Poate chiar ai planificat cu o zi înainte și ți-ai programat mesele și ai ales cele mai sănătoase opțiuni. Îți începi ziua cu poftă și speranță și ești motivat ca niciodată.

Apoi se întâmplă.

Vezi acea cutie de gogoși pe blat sau acel fursec cu numele tău pe ea. Îți vorbește chiar să iei o singură mușcătură. Îi împotriviți cu succes toate eforturile și rezistați tentației. Apoi te îndrepți spre cămară și auzi o pungă de chipsuri brânzoase și sărate care îți șoptește atât de blând și îmbietor.

Nici măcar nu ați apucat să vă puneți în aplicare marele plan de a mânca mai bine și sunteți deja bombardat de bombe alimentare tentante.

Tu, prietene, locuiești într-o casă cu cei cărora nu le pasă ce mănâncă. În ciuda eforturilor tale, nu poți să nu te lupți în fiecare zi, strângându-ți voința pentru a evita respectivul sabotaj.

Ce faci? Cum poți să mănânci mai bine în timp ce ești înconjurat de atâta mâncare nedorită?

Despre autor: Brad este lector universitar cu o diplomă de master în kinesiologie și este specialist certificat în forță și condiționare (CSCS) cu Asociația Națională de Forță și Condiționare (NSCA). El a concurat ca culturist fără droguri, este un supraviețuitor de cancer și un veteran de 21 de ani al Gărzii Naționale Aeriene.. Brad este un colaborator Primer din 2011.

Provocarea

Nu este nimic nou faptul că mediile noastre zilnice susțin o alimentație proastă. De la disponibilitate și comoditate până la presiunile sociale și petreceri la birou, este un miracol că oricine poate câștiga orice putere cu o alimentație mai sănătoasă.

Să vedem de ce este atât de ușor să mănânci prost și de ce urcarea ta poate fi prea abruptă pentru a încerca.

Mâncarea este peste tot

Fie că este întins prin casă sau proaspăt de la drum, mâncarea proastă își găsește locul în viața noastră. Se pare că există un local de fast-food la fiecare colț, ca să nu mai vorbim de o duzină de servicii de livrare dispuse să-l aducă la ușa ta. Cumva, ajunge în casele noastre gata și dispus să consumăm.

Mâncarea proastă este ușor de mâncat

Ajungi acasă și mori de foame. Ce faci? Pe de o parte, ai putea să faci ceea ce trebuie și să-ți faci timp pentru a pregăti ceva sănătos, sau ai putea pur și simplu să-ți înmui mâna în cea mai apropiată pungă sau cutie pentru câteva calorii goale ușor pentru a satisface foamea.

A mânca prost este contagios

Indiferent de puterea ta de voință, presiunile sociale ale colegilor vor primi tot ce este mai bun dintre noi. Indiferent dacă mâncăm înăuntru sau afară, cei pe care îi stăm în jur au un efect profund asupra comportamentelor noastre. Dacă nu suntem conștienți, cădem cu ușurință în capcana de a face așa cum fac romanii și de a mânca ca prostia.

cupcake în fața unei ilustrații cu măr

Recompensa imediata

Alimentele proaste vă oferă plăcere instantanee. În mod normal, gustările convenabile sunt pline cu cantități mari de sare și zahăr – exact lucrurile pe care le tânjim atunci când suntem înfometați. Deoarece nu este nevoie de pregătire și totul este frumos ambalat pentru consum instantaneu, încă luați acea bătălie dificilă.

Este ieftin

În cele din urmă, multe alimente proaste sunt relativ ieftine. Fie că faci cumpărături pe culoarele interioare de la un magazin alimentar sau dacă intri într-un magazin de proximitate pentru o grămadă rapidă de zahăr, nu vei sparge niciodată banca mâncând ca gunoiul.

Soluția

nu te supara. Există speranță în misiunea ta aparent imposibilă de a mânca mai bine. Tot ce va fi nevoie este puțină conștientizare, planificare și puțină creativitate. Dar înainte de a intra în toate acestea, va trebui să adoptați genul potrivit de mentalitate. O gândire a posibilităților. Că ești mai mult decât capabil să construiești un plan de acțiune solid și să-l urmezi.

Să ne scufundăm.

A pregati

Nu există o zi ploioasă, doar momentul în care ți-ai uitat umbrela. Pregătirea este cheia. Dacă îți pregătești mesele/gustările se întâmplă două lucruri în mintea ta. Unu, ai ceva deja convenabil la gata si doi, simti obligatia sa consumi ceea ce pregatesti. Pregătiți-vă întotdeauna mesele pentru ziua respectivă.

Ai propria ta secțiune

Dacă locuiți cu alții, știți că mâncarea nedorită este amestecată cu lucrurile bune. Aveți o secțiune din cămară, frigider și/sau dulap pe care o puteți revendica pentru dvs. Aveți mâncăruri ușor de preparat strânse împreună pentru comoditate. Spune-le celorlalți din familia ta sau colegilor de cameră despre locul tău special din bucătărie, astfel încât să știe să nu pătrundă.

Spune altora

Acest lucru merge mână în mână cu cele de mai sus. Nu le spuneți altora doar hrana voastră sănătoasă, ci și intențiile voastre. Comunicați că intenționați să luați o dietă mai sănătoasă și să respectați această dorință. De-a lungul timpului, alții din gospodăria ta vor vedea noile tale obiceiuri și vor începe să-ți susțină eforturile. S-ar putea chiar să se alăture.

Fii creativ cu pregătirea

Este ușor să devii o creatură de obicei și să încerci să mănânci aceleași alimente în fiecare zi. Dar cu repetarea riscăm să ne plictisesim și să experimentăm stresul aderenței. Asigurați-vă că includeți varietate în pregătirea mesei. Poate aveți mai multe mese și gustări de care să vă folosiți pentru ușurință nu numai pentru pregătire, ci și pentru a rămâne în consecvență cu eforturile dvs.

Evita mentalitatea deficitului

O funcție importantă, dar frustrantă a comportamentului uman este dorința noastră înnăscută de supraviețuire. Instinctul nostru evolutiv este să strângem alimente din cauza faptului că este posibil să nu mai mâncăm timp de câteva zile. Ei bine, în această eră modernă mâncarea este disponibilă peste tot și tot timpul. Fiți conștienți că nu veți muri de foame, mâncarea nu este rară pentru mulți în SUA și puteți prelua controlul.

Gustări sănătoase pentru salvare

om învins de chipsuri

Iată o listă scurtă cu câteva opțiuni de gustări sănătoase, care sunt rapide, convenabile și gustoase atunci când sunteți în dificultate și aveți nevoie de ceva cât mai curând posibil. De asemenea, vă vor împiedica să vă îndesați grămezi de chestii nesănătoase în gât.

  • Nuci (toate tipurile)
  • Pastramă de vită
  • Fructe (toate tipurile)
  • Granola
  • iaurt grecesc
  • Shake de proteine ​​din zer sau vegetale
  • Unt de arahide natural pe pâine integrală

Încă cinci lucruri

ceas care arată ca o farfurie cu furculița și cuțitul ca niște mâini

În cele din urmă, iată încă cinci sfaturi de care trebuie să țineți cont atunci când vă executați planul de a mânca mai bine.

Mănâncă încet

Nu numai că încetinirea alimentației vă va permite să savurați mai mult mâncarea, ci va oferi și creierului timp să primească semnalele că consumă alimente și primește calorii către stomac. Aceste mesaje se vor dezvolta în curând într-un sentiment de sațietate (senzația de plenitudine).

Apă, apă, apă

Iată un truc care ar putea să te ajute instantaneu cu exagerarea. Obișnuiește-te să bei un pahar plin de 8 uncii de apă înainte de fiecare masă. Acest lucru vă va oferi stomacului senzația de plinătate și vă va ajuta să evitați supraalimentarea. În timp, acesta va deveni un obicei ușor de adoptat și vei fi mai bine hidratat între timp.

ilustrare a apei cu o masă sănătoasă

Nu muri de foame

Dacă scopul tău este să încerci să slăbești, atunci cel mai probabil te gândești că trebuie să mori de foame pentru a face lucrurile să se miște în direcția corectă. Nu-ți permite să ajungi atât de departe. Dacă sunteți în mod constant în modul de foame, atunci șansele de a vă slăbi noile obiceiuri alimentare vor fi mai mari. Pregătește-ți gustările și mesele preferate în orice moment.

Ridică-te

Eșecul este o parte a procesului, așa că noroc să găsești pe cineva care nu a căzut din căruță o dată sau zece. Nu este nevoie să vă revizuiți întreaga dietă sau să așteptați până luni pentru a o lua de la capăt. Dacă stricați o dată sau două, pur și simplu reluați exact de unde ați rămas și reveniți la asta. Partea importantă este să continuați și să rămâneți consecvenți cât puteți, fără să vă bateți din cauza unor poticniri și căderi din când în când.

Conștientizarea

În cele din urmă, cea mai eficientă armă secretă a ta va fi capacitatea ta de a exersa conștientizarea. Să fii conștient de împrejurimile tale (la o petrecere, acasă, în preajma prietenilor), să fii conștient de alimentele din fața ta (te-ai pregătit pentru ziua?) și să fii conștient de cât de departe ai ajuns în călătoria ta. Menținerea acestor gânduri importante în prim-plan vă va împiedica să luați fără minte lucrurile nesănătoase și să mâncați din neatenție.

Cu puțină conștientizare, planificare și creativitate, puteți dezvolta un plan de acțiune solid și realist atunci când vă confruntați cu un potop de alimente nesănătoase. În cel mai scurt timp veți avea suficientă disciplină pentru a accepta orice provocare, indiferent cu cine trăiți.

You might also like