infos.ro

Ce este în sezonul de toamnă?

Ce e sezon pentru toamnă? Iată cele mai bune fructe și legume de toamnă de care ar trebui să te bucuri în acest sezon.

Pe măsură ce zilele devin mai răcoroase, iar frunzele trec de la smarald la chihlimbar și stacojiu, tentațiile produselor abundente ale verii pot dispărea. Din păcate, nu veți mai găsi pepeni deliciosi la piețele fermierilor sau piersici locale coapte și suculente la supermarket. Dar doar pentru că toamna este peste noi, nu înseamnă că produsele locale proaspete nu sunt la îndemâna ta. Omiteți produsele importate, în afara sezonului și bucurați-vă de o gamă largă de fructe și legume de toamnă, care sunt de obicei disponibile în multe regiuni din țară. Un stimulent suplimentar: consumând alimente cultivate sezonier și local, puteți reduce numărul de kilometri de la fermă la masă, vă puteți bucura de alimente cât mai gustoase și mai coapte și puteți crește numărul de fructe și legume sănătoase din farfurie.

Napii sunt în sezon în lunile de toamnă.

„Mâncatul în funcție de anotimpuri dă ritm meselor și rețetelor tale pe tot parcursul anului”, spune McKenzie Hall, RDN, dietetician din Los Angeles. „De exemplu, este incitant să vezi varietatea de pere disponibile în toamnă. Mâncând cu ceea ce este disponibil și local pentru tine, oferi corpului tău o varietate de nutrienți și papilelor tale gustative o varietate de arome. În plus, încurajează ceva mai multă experimentare cu produse în bucătărie.”

„Bucurarea produselor de sezon vă garantează că veți consuma o mare varietate de nutrienți care hrănesc, satisfac și promovează sănătatea”, adaugă Heather A. Goesch, MPH, RDN, LDN, de la Heather Goesch Nutrition, cu sediul în Carolina de Nord. „Ca să nu mai vorbim că aceste ingrediente de sezon sunt mai delicioase și adesea mai puțin costisitoare decât unele produse de vară. În această toamnă, fă-ți o favoare papilelor gustative și corpului și profită din plin de galbenii, portocalele, roșul, albul și verdele intens pe care Mama Natură le are de oferit.”

Ce este în sezonul de toamnă?

O varietate de produse de toamnă vă așteaptă în bucătărie. „După ce frumoasele recompense ale verii scad, este timpul să te bucuri de niște fructe și legume fabuloase de toamnă. Preferatele precum dovleceii, cartofii dulci și păstârnacul fac cartofi prăjiți fantastici”, spune Lauren Harris-Pincus, MS, RDN, specialist în comunicare nutrițională la Nutrition Starring YOU, cu sediul în New York.

Janice Newell Bissex, MS, RD, cofondatorul Meal Makeover Moms, spune: „Mulți oameni cred că, atunci când vara se termină, disponibilitatea produselor locale proaspete scade și ea.” Dar ea reamintește oamenilor că sunt disponibile multe preferate de toamnă, cum ar fi varza de Bruxelles, napii și conopida. Goesch recomandă să explorați piețele fermierilor locale sau magazinele alimentare pentru o varietate de oferte colorate, pe vreme mai rece, cum ar fi varză, legume rădăcinoase, verdeață închisă cu frunze, pere, mere, curki, rodii și nuci.

Bucurați-vă de mere atunci când sunt la maxim.

Fructe și legume de toamnă

Potrivit Fundației Produce for Better Health, următoarele produse sunt ușor disponibile în timpul sezonului de toamnă:

  • merele
  • andive belgiane
  • brocoli
  • varză de Bruxelles
  • salata verde cu unt
  • conopidă
  • usturoi
  • strugurii
  • gulie
  • kumquats
  • ciuperci
  • pere
  • curmale
  • rodii
  • dovleci
  • radicchio
  • cartofi dulci
  • Chard elvețian
  • napii
  • dovlecei de iarnă, cum ar fi butternut, ghindă și spaghete
Dovleceii sunt perfect de sezon în timpul toamnei.

6 sfaturi pentru a profita la maximum de produsele de toamnă

Salată de orz de varză cu dovlecei

1. Nu sari peste salate. „În timpul lunilor de toamnă, încurajăm oamenii să profite de ingrediente sezoniere, bogate în nutrienți, pentru salate delicioase. Salatele cu masă completă nu trebuie rezervate doar pentru vară”, spune Lisa Samuel, MBA, RDN, un dietetician din Washington. Combinați verdețurile de sezon, cum ar fi andivele, radicchio și mătgul cu fructe și legume de toamnă, cum ar fi felii de mere și pere, curki, struguri și conopidă. Puteți adăuga chiar și dovlecei prăjiți, cartofi dulci și broccoli pentru un plus de aromă.

Încercați dovleacul în rețete neobișnuite, cum ar fi această rețetă Hummus de dovleac afumat.

2. Dovleac dincolo de plăcintă. Harris-Pincus sugerează: „Adăugați dovleac la ovaz, smoothie-uriși produse de patiserie. De asemenea, este delicios ca supliment pentru sosuri de salate, supe și sosuri.” Folosiți acei dovleci rămași după Halloween și sărbători pentru a vă face singuri piure de dovleac sănătos.

Dovleac balsamic și varză de Bruxelles cu Farro

3. Prăjiți-le. Bissex sugerează prăjirea legumelor de toamnă pentru a le scoate în evidență aromele naturale prin caramelizare. Acest lucru funcționează pentru o serie de legume, inclusiv dovlecei, napi, cartofi dulci, varză de Bruxelles și conopidă.

Crumble cu scorțișoară și mere

4. Încărcați-vă cu mere. Toamna semnalează și venirea merelor, precum și a plăcintei cu mere. Utilizați perechea veche de mere și scorțișoară pentru a aroma mâncăruri mai sănătoase, cum ar fi ovaz, salate și fructe coapte. Același lucru este valabil și pentru pere.

Supă de dovlecei prăjiți

5. Pune dovleceii în meniu. Este timpul să sapă în acele dovlecei frumoase de iarnă – fiecare cu aroma, culoarea și textura unică. Dovleceii funcționează bine în special în supe, piureuri, antreurisau chiar prăjită și adăugată la salate. Dovleceii spaghetti pot fi gătiți la abur și folosiți ca „paste” cu un sos bogat în legume. Cel mai bun din toate, dovleceii se coace ușor ca a garnitură simplă; Doar tăiați unul deschis, scoateți semințele (care pot fi, de asemenea, prăjite ca o gustare sănătoasă), asezonați cu un strop de ulei de măsline și condimente și coaceți până când devin aurii și fragezi.

Conopida prăjită cu turmeric cu semințe de cânepă

6. Apelează la crucifere de încredere. Broccoli, conopida și varza de Bruxelles sunt disponibile în această perioadă a anului, iar aceste puteri nutriționale izbucnesc de aromă atunci când sunt prăjite la cuptor cu un strop de ulei de măsline și un praf de condimente. De asemenea, le puteți prezenta în caserole, salate și mâncăruri cu curry.

Pentru rețetele preferate de toamnă, consultați următoarele:

Supă de dovlecei de carnaval cu turmeric proaspăt
Mix de pere la cuptor
Dovlecei umpluți cu quinoa și afine
Cana vegană pentru cuptor cu microunde cu mere caramel
Dovleac balsamic și varză de Bruxelles cu Farro

Scris de Sharon Palmer, MSFS, RDN

Source link

You might also like