Breaking Myths (2022) Recenzie de film

Ai auzit de Fernando Grostein Andrade inainte de. El este regizorul brazilian care a zguduit clădiri corporative puternice odată cu lansarea filmului din 2011. Rupând tabuuri. În acest film el a dezvăluit eșecul unui efort colectiv de a lupta împotriva drogurilor. El a fost, de asemenea, destul de clar cu privire la poziția sa privind decriminalizarea drogurilor ca parte a „soluției”. Sunt șanse să fiți de acord cu unele lucruri, dar probabil că ați pus la îndoială unele dintre opiniile lui. Te-a făcut să arăți.

Acum, dintr-un plan mai intim, Fernando a făcut Încălcarea Mituri. pe langa Fernando Siqueira, partenerul său și un alt artist, el ia poziție împotriva unei personalități politice incredibil de antagoniste. Și chiar dacă Grostein face un film foarte personal din Încălcarea Mituri, el împărtășește și o privire largă asupra subiectului său. În acel amestec uneori slab, există o poveste valoroasă. Unul care este incredibil de relevant astăzi și unul care va rămâne cu tine. Nu este că Fernando ar fi victima unui sistem destul de violent și nedrept. Este că nu este singurul și poate că este singurul despre care ai auzit. Vocea lui este sincronizată cu milioane de alții care au spus „nu mai mult”. Acel țipăt este atât de puternic, încât este imposibil să nu auzi.

Încălcarea Mituri este un film despre cum o țară precum Brazilia a îmbrățișat figura lui Jair Bolsonaro. Directorul nu merge pentru aspectul corupt al guvernelor din lumea a treia, ci pentru opiniile unor astfel de guverne. Este foarte clar de la început: acesta este un film despre Bolsonaro și nimic altceva. Dacă crezi că nu există o poveste aici, atunci nu ai văzut Încălcarea Mituri.

Poate ați citit despre el și poate ați văzut chiar și clipuri din discursurile lui Bolsonaro. Este un monstru într-o lume civilizată. Dar el este un monstru ales. Oamenii l-au pus acolo. De aceea, documentarul revelator al lui Grostein pare absurd uneori. S-au întâmplat atâtea lucruri. Și totuși, Bolsonaro este o parte uriașă a viitorului vot din Brazilia.

Nu este nimic fictiv Încălcarea Mituri. Grostein nu trebuie să inventeze lucruri pentru a te face să te gândești la ce l-a pus pe Bolsonaro acolo. Ce și cine i-a dat o asemenea putere. A ne întreba de ce înseamnă a intra într-o altă discuție. Aș vrea să ajungem la un răspuns. Desigur, una civilizată. Pentru că asta este frumusețea democrației. Există cineva lângă tine și poate părerile lui nu sunt aceleași cu ale tale. Totuși, acesta nu este genul ăsta de film. Acesta este un dosar cinematografic despre de ce trebuie să deschidem ochii și să observăm un răufăcător care preia controlul.

Fernando rămâne pe un drum foarte personal cu acest film. A face parte din comunitatea LGBT îl atașează de provocarea de a păși în Brazilia și de a deveni o țintă. Nu este un secret locul în care se află Bolsonaro în această chestiune. Dar Încălcarea Mituri merge mai departe, abordând violența cu arme și practicile miniere în Brazilia. Focul devine mai puternic doar cu mai mult combustibil.

Dacă sunteți în căutarea unui documentar imparțial despre Jair Bolsonaro și politica sa, acesta nu este. Este exact ceea ce omul merită? Absolut nu. Cred că politicienii ar trebui să se confrunte cu adevărul propriilor acțiuni și dreptatea trebuie făcută, ca și cum ar fi cetățeni obișnuiți ai lumii. Grostein oferă propria sa formă de justiție într-un documentar curajos care ar trebui să fie în gura tuturor.

Trebuie să abordăm aceste probleme și documentare ca acestea sunt perfecte pentru a începe conversația. De stânga, de dreapta. Indiferent în ce credeți, trebuie să discutăm despre asta.