Bluff (2022) Recenzie de film | Movie-Blogger.com

Un debut impresionant pe teritoriul lungmetrajului, Cacealma este Șeicul Shahnawazversiunea remarcabilă a unui conflict care a fost descris de mai multe ori la Hollywood. Cu toate acestea, doar într-o mână dintre aceste filme poți să te apuci de orice dispută morală în care se află personajele și să comentezi ceva de natură inerent fundamentată.

În Cacealma, un început dificil te poate face să te încrunți și să te îndoiești de ceea ce încearcă să facă regizorul cu o introducere superficială și rapidă. Dar calea pe care decide să o urmeze este cu totul alta. Cu aparentă încredere și cu ajutorul unui singur rol principal și al unui personaj secundar impresionant, Shahnawaz spune o poveste care se pregătește să rămână reală spre final. Nu există fotografii de lux sau montaje de acțiune tare. Cacealma este mai degrabă un exercițiu tensionat care descrie conversațiile interioare ale unui act îndoielnic, dar totuși necesar. Inutil să spun că aceasta este, de asemenea, o decizie inteligentă a regizorului care înțelege cadrul său de cinema indie și îl folosește cel mai bine.

Detectivul sergent Daniel Miller a fost suspendat pentru ceva umbrit. Totuși, totul este o aparentă schemă pentru că el merge sub acoperire într-o misiune de a explora rețelele de droguri din oraș. Este aproape forțat să accepte. Există ceva în trecutul lui care îl deranjează la vederea substanțelor.

Danny are o nouă identitate acum și dă peste un drogat de stradă care îl pune în legătură cu un traficant de droguri. Cooks este numele drogatului și devine cel mai bun aliat al lui Danny atunci când are de-a face cu Inram, violentul stăpân al drogurilor care nu ezită să instaleze comandă ori de câte ori dealerii lui ies din linie și chiar consumă produsul. Danny trebuie să fie atent să rămână în limitele misiunii sale, deoarece controlul este dificil.

Șeicul Shahnawaz ar fi putut face totul mai ușor. El ar fi putut realiza un thriller de acțiune obișnuit, împodobit cu câteva scene bine filmate și un act al treilea exuberant cu climax și conversații lungi ale răufăcătorilor. În schimb, merge pe ceva mai dramatic, aproape personal. Cacealma nu este thrillerul de acțiune la care te-ai aștepta să fie. Este mai mult o dramă cu indicii inutile de thriller.

Și apoi este al treilea act al tău.

Condusă de conflictul personal al lui Danny, tragedia pare să curgă în linia de sânge a filmului. Tocmai când crezi că este gata să fie rapid, Shahnawaz insistă să scadă luminile și să rămână pe un teritoriu pasiv. Unul în care vinovăția îi cere lui Danny să iasă din zona lui de confort și să arate adevăratul statut al unui spirit deteriorat care nu a căutat niciodată mântuirea. În acest moment, ajungem să înțelegem care au fost intențiile lui mergând adânc. În ultima scenă, regizorul aproape că forțează spectatorul să-și îndepărteze privirea de la o declarație clară a realității cu care un personaj precum Danny este forțat să o facă față. Chiar în ultimele sale secunde, credem că compasiunea este un produs al manipulării unui regizor. Dar nu. Acesta nu este genul ăsta de film.

Acesta este unul care este mai interesant decât filmul indie obișnuit, care este setat să respecte regulile genului, iar personajele se comportă așa cum trebuie pentru a îndeplini cerințele nestingherite ale spectatorului. Cacealma este un film bun, dar este și mai mult decât atât. Este o poveste de crimă convingătoare care permite să aibă loc o conversație. O conversație despre natura umană în fața haosului, adusă de o realitate întunecată pe care ai decis să o trăiești sau de un trecut care deține secrete pe care nu vrei să le înfrunți întotdeauna.