Back Home Again (2022) Recenzie de scurtmetraj

Nu este un secret faptul că publicul larg are capacitatea de a părea desensibilizat de evenimente importante dacă nu sunt exploatate în rețelele sociale. Al naibii de rușine dacă mă întrebi că oamenii pot „organiza” provocări, tendințe și pot rata imaginea foarte mare a empatiei pe care ar trebui să o simți atunci când umanitatea se confruntă cu o luptă. Am cam ratat ideea aici, dar mă uit Michael Mankowskiminunatul scurtmetraj al lui Înapoi acasă din nou a lovit un loc. Acesta este un scurt film de animație care folosește umorul pentru a explora subiectul său și reușește să abordeze empatia în modul cel mai elementar (și cel mai important): unul care este potrivit pentru fiecare membru al familiei.

Dar Înapoi acasă din nou nu este de bază. Formatul său de anunț de serviciu public este exact asta. Un format. O caracteristică suplimentară pentru un mesaj plin de inimă și adevăr. Sigur, vocile familiare ajută filmul să fie mai popular și mai apreciat pe scară largă, dar misiunea lui Mankowski este integrală și curată. Înapoi acasă din nou te face să te uiți la tine și să întrebi dacă faci tot ce poți pentru cei din jurul tău. Toate speciile, desigur.

Scurtmetrajul Înapoi acasă din nou este spus din perspectiva animalelor care au trebuit să plece când au început incendiile de vegetație în 2016 în Fort McMurray-Wood Buffalo din Alberta, Canada. Folosind un format animat, filmul trece prin mai multe mărturii ale unor martori ale animalelor care au supraviețuit și au trăit pentru a spune povestea modului în care pământul lor a fost pârjolit. Este, de asemenea, un portret grozav al eroilor care au ajutat creaturile din pădure să ajungă în siguranță. Sună ca o interpretare nevinovată a unui uriaș dezastru ecologic, dar Înapoi acasă din nou este departe de a fi o versiune curată a unui mesaj pe care trebuie să-l luăm în considerare.

Mankowski se află în spatele camerei, alături de un mare producător, care formează o echipă de voci, animatori și muzicieni pentru a compune un film foarte dulce și eficient, care poate fi savurat de fiecare membru al familiei. Nu pot spune că vizează exclusiv acest lucru, dar este ținta cea mai importantă pentru un astfel de film. Da, publicul mai tânăr este cel mai predispus să fie supus stilului toxic al rețelelor sociale și reacțiilor populare la aceste evenimente. Filme ca Înapoi acasă din nou nu se potrivesc pentru asta, dar totul ajută la lupta adevărată. Adevăr versus minciună, chiar și în forme animate.

Cu o distribuție excelentă (este serios impresionant) Înapoi acasă din nou se simte ca o gură de aer proaspăt în perioadele în care informațiile și comunicarea pot fi destul de răsucite în scopuri comerciale (și mai multe like-uri!). Este suficient de direct pentru a aborda mesajul important despre ecologie și empatie în timpul dezastrelor. Data viitoare când simțiți că copiii (și de ce nu adulții) ar trebui să fie mai conștienți de ceea ce se întâmplă în jurul lor, luați filme precum Înapoi acasă din nou ca exemple despre cum să spui povești convingătoare chiar dacă știi că nu sunt reale. Uneori, personajele animate sunt mai captivante decât cele reale și puteți găsi dovada în filmul foarte clar al lui Mankowski.