Ask Me to Dance (2022) Recenzie de film

Există o scenă specifică Ask Me To Dance care traduce sentimentul ciudat pe care l-am avut prin reprezentarea ei superficială și repetitivă a întâlnirilor proaste, căutărilor amoroase și fiecare oportunitate de a transforma o situație într-o anecdotă. Constă într-o cameo a unui sportiv care intră și iese în mod inexplicabil de multe ori din scenă. Este o resursă ciudată a unui scenarist care pare disperat să rezolve conflictul înfățișând situații secundare care nu adaugă nimic la povestea principală. Cameurile ar trebui să fie mai bine folosite și chiar dacă adaugă ceva la poveste și nu este doar o șansă ca un spectator să spună „hei, ăla e tipul ăla”.

Nu m-am putut conecta cu Ask Me To Dance. Comediile romantice nu sunt paharul meu, dar sărbătoresc existența lor într-o nișă largă care pare să stea confortabil în așteptarea următorului film bazat pe formule. Dacă înțeleg intenția filmului, atunci de ce nu pot să-mi scad așteptările și să mă bucur de un film doar pentru că?

Pe lângă faptul că, când comediile romantice „amutate” sunt bine realizate, ele pot sta alături de cei mai mari colegi. Un scriitor bun poate face ceva bun fără a încerca să schimbe genul. Dar Ask Me To Dance se bazează pe o listă de idei care, da, fac o treabă bună în folosirea perspicacității reale în scopul unei povești, dar nu sunt în concordanță cu natura accidentală a conflictului principal. Sunt conștient că nu trebuie să credem evenimentele care au loc, dar dacă ești capabil să încalci anumite reguli și să răsturnești realitatea, de ce nu poți face povestea mai interesantă?

Ask Me To Dance este povestea a doi oameni care sunt făcuți unul pentru celălalt. Dar de fapt nu s-au întâlnit. Cu câteva zile înainte de Revelion, o ghicitoare le spune că se vor întâlni cu iubirea vieții lor. Fiecare dintre ei merge cu disperare la întâlniri și acceptă propuneri incredibile. Știi unde se duce asta, nu?

Principala problemă cu Ask Me To Dance este că nu merge nicăieri dincolo de o poveste plină de clișee care insistă să exploateze fiecare poveste despre „întâlniri proaste” pe care ai auzit-o vreodată. Și nu mult mai mult. Există un element de dans care leagă începutul poveștii cu o rezoluție, dar este doar haina unui complot gol din punct de vedere emoțional. Da, sigur, Bollywood o face din când în când, dar tradiția nu echivalează cu calitatea. Și acesta nu este Bollywood.

Nu e asta Ask Me To Dance rămâne pe calea sa previzibilă. Acest lucru este de fapt plăcut de cele mai multe ori în acest subgen. Dar când aceste portrete situaționale nu sunt amuzante, atunci pierzi grația. În Ask Me To Dance, punchline sunt livrate în mod constant, dar în cele din urmă nu ating ținta. Este ciudat cum filmul la un moment dat chiar înțelege ceva ofensator și scapă cu o livrare sigură a mesajului.

Dacă nu îți pasă prea mult de romantismul credibil și chiar se bucură de caracterele superficiale care se comportă așa cum te-ai aștepta, atunci probabil că îți va plăcea acesta. În ceea ce mă privește, povestea este prioritară, iar aceasta nu a făcut-o pentru mine. Este regretabil pentru că este un film foarte bine filmat, care de fapt arată mai bine decât o grămadă de alți indies. Imaginile vizuale sunt importante, dar dacă nu mă poți face să simt ceva în timp ce îmi arăți un gen la fel de esențial precum „romantul”, atunci poți face mai bine. Mult mai bine.