infos.ro

Adevărul despre alimentele despre care se spune că îți întăresc sistemul imunitar

Autor:, www.newscientist.com

Multe alimente despre care se crede că ne îmbunătățesc apărările naturale, cum ar fi sucul de portocale și turmericul, nu se ridică la înălțimea hype-ului. În schimb, cheia unui sistem imunitar sănătos constă în hrănirea microbiomului intestinal


Sănătate


2 noiembrie 2022

Sticle portocalii pe fond portocaliu

Fotografie Ryzhkov/Shutterstock

ESTE din nou acel moment al anului. Pe măsură ce sezonul răcelii și gripei lovește emisfera nordică, pe lângă ravagiile continue ale covid-19, mulți dintre noi ajungem după ceva care să dea o mână de ajutor apărării corpului nostru. Nu lipsesc alimente și băuturi care pretind că pot ajuta. Rafturile supermarketurilor sunt pline de sucuri, iaurturi și ceaiuri infuzate cu condimente. Confortant, da, dar pot aceste alimente într-adevăr să ajute la prevenirea contagiunii?

Impactul dietei asupra apărării noastre naturale este un subiect plin de afirmații care nu rezistă controlului, dar dezvoltăm în sfârșit o imagine mai clară a influenței puternice pe care alimentele o pot avea asupra imunității noastre. Adevărul surprinzător este că concentrarea asupra anumitor produse sau ingrediente ar putea să te conducă pe calea greșită. De fapt, un „sprijin” imunitar ar putea fi ultimul lucru de care aveți nevoie. Iată un ghid al alimentelor pe care cu adevărat ar trebui să le consumi pentru a-ți menține sistemul imunitar în formă.

Ideea că anumite alimente ne pot ajuta atunci când suntem bolnavi este de mult. Gândiți-vă la supă de pui sau la o băutură fierbinte de miere și lămâie. Multe plante și produse vegetale diferite, cum ar fi spanacul, afinele, usturoiul, broccoli, varza și turmeric, au reputație de stimulare a sistemului imunitar. În ultimii ani, noi preparate care se presupune că ne ajută să ne imunitate au fost dezvoltate într-un ritm furios. În 2020, aproape 2% din alimentele și băuturile noi s-au vândut la nivel global a făcut unele afirmații despre legăturile cu imunitateade la smoothie-uri „mic dejun pe drum” și iaurturi probiotice până la băuturi fermentate, precum chefir și kombucha, și așa-numitele shot-uri funcționale: sucuri preparate din…

You might also like