A Sexplanation (2022) Recenzie de film

O explicație sexuală încă

Un lucru de care putem fi siguri este că Alex Liului O explicație sexuală nu este singurul legat de sex film documentar acolo, care abordează problema foarte importantă a sexului, educației sexuale și numeroasele sale considerații. De fapt, nici măcar nu trebuie să menționăm lungmetrajele, deoarece scurtmetrajele documentare, reportajele jurnaliștilor, postările pe blog și videoclipurile YouTube obișnuite sunt, de asemenea, capabile să ajungă și să arate importanța acestei comunicări.

Dar puține dintre acestea au valoarea cinematografică pe care Liu a reușit să o injecteze în propriul său film. Și tocmai de aceea aventura regizorului pare cel mai întemeiat, cel mai important și da, cel mai eficient film legat de această temă. O explicație sexuală este un film despre care ar trebui vizionat, sărbătorit și despre care se vorbește.

Documentarul remarcabil O explicație sexuală este incursiunea intimă a lui Liu în lume construită în jurul tabuurilor sexuale din Statele Unite. Tema lui depășește frontierele geografice, dar americanii au acest mod ciudat și întortocheat de a aborda sexul ca o problemă periculoasă de care ar trebui să ne fie mereu teamă. Inutil să spun că acest lucru nu se întâmplă doar în America conservatoare. Se întâmplă și în țările mai mici, din lumea a treia. Și, din fericire, agenda lui Liu depășește și mesajul trece peste națiuni și generații.

Datorită unei abordări foarte originale și moderne, O explicație sexuală se simte ca un film de pionierat într-un domeniu care ar putea stârni judecata din toate părțile. Liu chiar admite că este părtinitor la un moment dat, dar nu subminează niciodată „opusul”. Hotărăște să-l exploreze și fără simțul batjocoriei. Pentru că pentru a lupta împotriva unei cauze pe care o crezi greșită, în primul rând trebuie să-i accepți existența. Liu o vede ca pe o cultură care aproape l-a determinat să se sinucidă din cauza preferințelor sale sexuale și o înfățișează jucăuș ca un alt jucător suplimentar într-un joc care se desfășoară de secole. Modul în care decide să lupte, este tocmai scopul final al filmului său: promovarea educației sexuale ca „soluție”.

Dar la ce problema mai exact? O explicație sexuală este un film care nu deschide un văl la ceva necunoscut. Publicul știe deja că există mai multe părți ale acestei concepții despre sex ca altceva decât un act fizic. Cu toate acestea, filmul lui Liu nu este doar o oportunitate de a preda. El își folosește foaia de parcurs ca un instrument eficient pentru a dărâma minciunile construite în jurul părților ignorante ale opiniei. Și nu mă refer doar la partea conservatoare. Merge dincolo.

O explicație sexuală are un scop cathartic pentru Liu, dar el prezintă și filmul ca pe o cale de mijloc pentru considerente extremiste care nu au loc în conversații ca acestea. Liu se întâlnește cu un preot, oameni de știință, proprii părinți, educatori, specialiști. Ceea ce obținem din propriile lui întâlniri, care sunt neașteptat de revelatoare, este o descoperire necesară a propriei noastre relații cu tema sexului, a senzualității și a felului în care am experimentat-o ​​mereu.

Aceasta este o versiune frumoasă a ceva care a mai fost abordat de alte filme înainte, dar niciodată cu atâta onestitate și inteligență emoțională. Nu contează dacă ești queer, heterosexual, bi, cis sau orice altceva. O explicație sexuală este o sărbătoare a propriei noastre existențe care depășește orice etichetare sau preferință. Sexul face parte din toată lumea, iar acest film te determină să-ți spui asta, fără nici un sentiment de rușine. Exact așa cum ar trebui să fie.