A Pebble In The Pond (2022) Recenzie de film

Când vine vorba de a spune o poveste despre caritate și, de altfel, una reală, întotdeauna spun că ai două opțiuni. Pe de o parte, poți să stai confortabil și să lași povestea să-și urmeze propriul curs, fără să dai măcar aluzii că încerci să rămâi departe de trecutul bătut a ceea ce constituie o poveste convingătoare despre bunătatea reală. Acest lucru este acceptabil și nimeni nu ar trebui să critice pentru că, oricât de clar par acele filme, poveștile despre o astfel de umanitate nu ar trebui să fie modificate, iar valoarea acelor povești este evident eficientă.

Dar aveți și posibilitatea de a alege să vă faceți filmul despre acel act de bunăvoință și despre ceea ce depășește limita sa informativă. Indiferent de tema pe care o folosești pentru filmul tău, acel film ar trebui să fie interesant și exact asta Paul Howard realizează cu O Pietrișă În Iaz. Da, este un film despre o ispravă admirabilă pe care ar trebui să o observăm, să sărbătorim și măcar să încercăm să o replicăm. Cu toate acestea, este, de asemenea, un document istoric frumos despre rădăcinile unei tradiții minunate și despre modul în care moștenirea unei familii depășește ceea ce este tangibil. Și în cele din urmă, o repovestire (frumos animată) cedează cu vremurile moderne, pentru a confirma capacitatea noastră de a face bine lumii. Doar dacă vrem.

În O Pietrișă În Iaz, subiectul principal este o organizație numită Liga de Asistență, care și-a început misiunea în 1890. Astăzi programul este încă de succes în toate ramurile sale. Unul dintre ele este Operation School Bell și constă în oferirea de îmbrăcăminte, cărți, îndrumări și multe altele, copiilor care pur și simplu nu reușesc. De la cei fără adăpost la cei care trăiesc în sistemul de plasament, nevoile lor de bază sunt satisfăcute de sistemul onorabil născut în California, dar răspândit în întreaga țară. Actriţă Ann Benson este în fruntea programului și ea este o forță a naturii capabilă să conecteze latura luxoasă a Hollywood-ului cu acea sferă afectată de sărăcie care este rar explorată.

The film documentar este o frumoasă colecție de mărturii ale celor care au participat la program de când fac parte din populația afectată, dar acum ajută în orice mod pot. De asemenea, putem asculta și femeile responsabile de câteva dintre activitățile din program. Acest film este plin de căldură și te va lovi în miezul tău. Nu pentru că este nesfârșit de dramatic și merge pe sensul tragic al situației, ci pentru că se bazează pe simplitatea programului care și-a păstrat linia de sânge intactă de când a fost început de Anne Banning la începutul secolului al XX-lea.

Paul Howard în scaunul de regizor cu un impuls pentru a spune o poveste de impact care nu stă leneș în baza premisei sale. Cu un subiect la fel de captivant precum Benson, el conectează publicul cu cauza. Dar apoi merge mai departe în săpând profund despre aspectul secundar al programului, unul care nu este atât de elementar pe cât ți-ai imagina și cu siguranță cel despre care nu se vorbește des. Pentru că oferirea de zâmbete poate fi simplă, dar încercarea de a lega copiii cu cauza le oferă o anumită identitate cu care este cu siguranță pozitivă pentru a crește. O secvență specială în care copiii spun ceea ce vor să fie când vor fi mari te va face să zâmbești și să te bucuri de Liga de Asistență, o organizație care sună prea bine pentru a fi reală, dar care există și poți ajunge la ei.

Deveniți o undă.