infos.ro

A face pe cei pretențioși să-și mănânce legumele

Nu renunţa! Cu aceste sfaturi de nutriție de top pentru copii, puteți ajuta la furnizarea de alimente sănătoase pentru cei pretențioși.

Mâncatul este una dintre cele mai plăcute plăceri ale vieții – totuși, mulți părinți se luptă să-și convingă copiii de asta! Numiți-o mâncare pretențioasă, agitată, selectivă sau pur și simplu încăpățânați – copiii mici nu sunt întotdeauna mâncători dornici, mai ales când vine vorba de legume. Părinții se străduiesc atât de mult să hrănească acele trupuri și minți mici cu alimentele cele mai bogate în nutrienți, dar prea des se confruntă cu refuzul cu gura închisă și cu buzele strânse de la o buchetă de broccoli sau o lingură de cartofi dulci. Deci, ce trebuie să facă un părinte? Stai acolo! Există modalități adevărate și încercate de a stimula chiar și cel mai mic copil dorința de a gusta o varietate de legume, care cu siguranță se vor transforma într-o plăcere pentru toată viața – sau chiar într-o dragoste! Așadar, faceți-vă copiii să încerce alimente mai sănătoase pentru cei pretențioși, cu următorul ghid și sfaturi.

Să-i faci pe copiii tăi pretențioși să mănânce legume poate fi o provocare.

Perceptii pretentioase

Creșterea unui mâncător sănătos este scopul fiecărui părinte. Cu toate acestea, chiar și cele mai bine intenționate și sârguincioase încercări pot cădea fără probleme. Acest lucru se poate datora parțial așteptărilor. Părinții se pot îngrijora că copilul lor nu mănâncă suficient, mănâncă prea încet sau refuză să încerce alimente noi. Sau poate că sunt îngrijorați că copilul lor mănâncă doar pepite și macaroane sau doar unul sau două fructe, dar nu legume. Indiferent de modul în care un părinte definește un consumator pretențios, îngrijorarea este că dieta unui copil ar putea să nu fie suficient de echilibrată din punct de vedere nutrițional pentru a asigura o creștere și o dezvoltare adecvată. La urma urmei, recomandările dietetice actuale pentru copii încurajează consumul unei varietăți de alimente sănătoase, bogate în nutrienți, care includ o gamă largă de legume.

Oferă un curcubeu de legume frumoase și deschide lumea copilului tău către o viață de alimentație sănătoasă.

Capcanele potențiale ale mâncatului pretențios

Deși mâncatul pretențios este adesea privit ca o etapă normală pe măsură ce copilul crește și se dezvoltă (poate fi o modalitate de afirmare a independenței), studiile arată că poate duce la lipsa copiilor de nutrienți și nevoile energetice, ceea ce poate avea un impact negativ asupra sănătății. O analiză a studiilor publicate în jurnal Nutrienți a constatat că 10 din 13 studii au arătat un consum semnificativ mai mic de legume la cei pretențioși în comparație cu cei care nu sunt pretențioși.

Aportul scăzut de legume în rândul copiilor este un indicator al calității slabe a dietei. Dacă diferențele alimentare continuă în adolescență și vârsta adultă, ar putea rezulta ceea ce cercetătorii descriu drept „diete nesănătoase sau uneori inadecvate, cu potențiale consecințe negative asupra sănătății”. Potrivit unui alt studiu din Nutrienți, aportul de nutrienți de către copiii identificați ca pretențioși la vârsta de 3 ani era încă evident la vârsta de 10 ani. Deși multe dintre aceste diferențe erau în scădere până la vârsta de 13 ani, aportul de legume era încă mai mic.

Încercați mâncăruri netede din legume cât mai devreme cu copiii, cum ar fi această rețetă Supă clasică de roșii.

Începeți legumele devreme

Cu cât copiii sunt expuși mai devreme la alimente sănătoase, cu atât mai bine. Sugarii și copiii mici care sunt familiarizați cu o mare varietate de alimente, în special legume, au mai multe șanse să le mănânce, cercetare spectacole. De la naștere până la 24 de luni apar și se stabilesc preferințele și comportamentele alimentare. Perioada de la înțărcare până la mâncarea la masa familiei și consumul acelorași alimente ca și alți membri ai familiei are un impact semnificativ asupra probabilității unei diete sănătoase pe tot parcursul vieții. Familiarizarea treptat a sugarilor și a copiilor mici, oferindu-le oportunități de a învăța să-și placă alimentele care le satisfac nevoile nutriționale, precum și văzându-le bucurați de restul familiei, face mai probabil să le aleagă din nou și din nou.

Piureurile de legume sunt primele alimente ideale pentru bebeluși. Cercetare arată că expunerea repetată a legumelor în primul an de alimentație este cea mai eficientă modalitate de a crește aportul și placerea legumelor la sugari. Începeți cu legume individuale, cum ar fi morcovii sau fasolea verde. Piureurile organice de legume, fie făcute în casă, fie cumpărate din magazin, sunt o modalitate excelentă de a începe copilul cu alimente sănătoase pe măsură ce începeți călătoria de a oferi noi gusturi și de a dezvolta preferințe. Pe măsură ce micuțul tău crește, oferă mai multă varietate de piureuri de legume, inclusiv combinații pentru a le adăuga la palatul în expansiune.

Aduceți o varietate colorată de legume la masa familiei.

Alimentele noi sunt distractive!

Pe măsură ce copilul dumneavoastră crește, continuați să extindeți ofertele de legume și să introduceți fructe. Pentru copiii mici, încercați piureuri cu două ingrediente pentru a adăuga complexitate gurii bebelușului și adăugați legume și fructe în piure la smoothie-uri și produse de patiserie, cum ar fi mine. Smoothie de piersici cu morcovi de dovlecel, care cere sos de mere, piersici, morcovi și dovlecei! Pe măsură ce cresc și se dezvoltă, continuați să introduceți legume. De fiecare dată când afișați o nouă legume, faceți acest lucru cu entuziasm pe față și în voce, în timp ce le distrați cu un cântec sau o poveste inventată despre mâncare. Nu uita de prezentare! Tăiați legumele și fructele în forme distractive, aranjați-le după culoare pe farfurie sau într-o față sau o floare.

Ale mele Smoothie de piersici cu morcovi de dovlecel este o modalitate excelentă pentru cei mici de a încerca legume noi.

Persistența plătește

Oricât de apetisant și de interesant faci introducerea acestor legume, nu te descuraja dacă copilul tău refuză. Se va întâmpla probabil. Și se întâmplă din nou. Și din nou. Acesta este modul în care își dezvoltă o familiaritate, o plăcere și, în cele din urmă, o preferință pentru alimente sănătoase. Oricât de îngrijorător poate fi, cercetare spune să rezistați nevoii de a vă forța copilul să mănânce un singur morcov sau de a folosi mită, ca o dulceață, pentru a-l convinge – presiunea asupra lor este ineficientă. Vor crește bine, mami și tati!

De ce să nu aduceți întreaga familie – copii pretențioși, frați și părinți – la bord pentru a include mai multe legume în mese! Iată câteva sfaturi pentru a începe pe tine și pe micuțul tău o călătorie către plante.

Includeți legumele în mâncărurile preferate ale copiilor, cum ar fi această rețetă Maccaron vegan și brânză cu mazăre.

Sfaturi pentru a-i determina pe cei pretențioși să mănânce legume

  • Legume în primul rând și repetă. Oferiți copiilor mici un gust de piureuri de legume. Chiar dacă este refuzat, oferă-l din nou la o altă masă. Continuați să le expuneți, în timp ce introduceți încet piureuri de legume suplimentare. Conduceți cu legume și introduceți treptat amestecuri care includ fructe. Pe măsură ce cresc și se dezvoltă, încercați porții de degete dintr-o varietate de legume gătite ușor cu dips și adăugați-le la rețetele preferate, cum ar fi burritos, mac și brânzăși ciorbe.
  • Faceți din asta o afacere de familie. Toți membrii familiei pot modela consumul de legume diferite. Masa familiei este momentul să vă bucurați de mâncare și unul de altul, ceea ce îi încurajează pe cei mici să se alăture. Simplul act de a pune legumele pe masă îi poate ajuta să se familiarizeze cu aceste noi alimente, crescând astfel șansele de a le încerca, mai ales dacă văd că le mănânci.
  • A se distra. Cei mici sunt mai relaxați și mai deschiși la alimente noi atunci când îl facem distractiv. Fiți jucăuși și lăsați-i să se joace cu mâncarea lor. Dar asigurați-vă că mâncatul este un timp fără presiune. Dacă refuză să mănânce acea fasole verde, dă-i drumul. Data viitoare…
  • Stai acolo. Păstrați cursul abordând cu răbdare și creativ mesele cu legume noi. Încearcă noi moduri de a le prezenta, cum ar fi să-i lași să înmuie un castravete într-un unt de nuci sau iaurt pe bază de plante.

Încercați aici aceste rețete bogate în legume, potrivite copiilor:

Tacos cu ciuperci de tofu
Burritos cu fasole prăjită și porumb
Supă de piatră de legume
Purple Power Smoothie de afine
Cartofi dulci prăjiți clasici

Scris de Lori Zanteson

Source link

You might also like