69 de părți (2022) Film Review

În cinematografia de astăzi pare destul de greu să găsești scenarii inteligente.

Nu mă refer la intrigi complexe care par făcute personalizate pentru a deruta spectatorii la un moment dat. Mă refer la filme care depășesc conceptul său principal, un fel de creștere în limitele genurilor.

69 de părți este un film prostesc. Nu se preface a fi altceva decât asta și ne descurcăm. Cel puțin nu este drama ta criminală arogantă obișnuită cu un al treilea act revelator care durează prea mult să ajungă. Da, este nesăbuit în execuție, dar schimbarea de ritm care face ca totul să se împiedice în final vine dintr-un scenariu gestionat corect și un regizor care cunoaște povestea (și inspirațiile ei) suficient de bine pentru a ști ce se poate face și ce poate. să fie aruncat în sala de editare.

New York, anii ’70. O etapă foarte diversă în care crima organizată și optimismul par a fi foarte frecvente. Perdantul nostru perfect este Jack Anderson, un tânăr student la drept fără bani, care încearcă să absolve pentru a-și ajuta tatăl încarcerat. Cel mai bun prieten al lui Jack oferă soluții care nu par foarte sigure, dar printre acestea găsește un împrumut de la Dennis, un șef al crimei.

Aceasta pare o idee bună. Din păcate, lucrurile nu merg bine în această afacere, dar mafiotul îl anunță că poate face ceva și să fie absolvit: trebuie să se căsătorească cu Ana, o imigrantă ilegală care este și iubita lui Dennis.

Dacă filmele nu ar exista sau mărturiile nu ar fi la fel de active pentru adaptările de cărți, fiecare dintre noi ar fi probabil un Jack perfect, complet ignorant de ceea ce se poate și nu se poate face într-un mediu criminal. El este reflectarea noastră, a telespectatorilor, și nu multe comedii fac asta cu o cantitate suficientă de autenticitate. Există un element slapstick în performanța liderului care pare foarte controlat de Ari Taubregizorul filmului.

Chiar dacă încercăm să-i depășim trăsătura „declarație de stil”, ne trezim de-a face cu un film „departe de a fi serios”. Uneori funcționează, iar uneori se simte ca o umplutură inutilă. Este excesiv la un moment dat în ceea ce privește portretizarea acelei epoci din anii ’70 ai New York-ului. Unele fotografii pot fi editate și filmul nu ar suferi de această eliminare. A face un film indie, plasat în anii 70, cu o valoare de producție care poate fi limitată, este foarte greu. Clișeele pot părea a fi o haină a filmului, dar în timpul primului său act, idiosincraziile, tradițiile și chiar comportamentele funcționează pentru a construi ceva.

În Ari TaubCălătoria lui la lansarea filmului său, este posibil să fi întâlnit o versiune diferită a „Parts”, iar aceasta nu este o coincidență. Există mai mult de o tăiere, iar cel mai recent (care va fi lansat în 2022) este un film mult mai bun. De ce? Nu se adâncește în umorul care a fost excesiv la început, iar scenele sunt mai bine ajustate pentru a servi firul intrigii.

69 de părți este un film care te face să uiți că nu există superstaruri în distribuția sa. Nu sunt esențiale pentru un scenariu care funcționează bine, într-un ritm care menține intriga foarte activă și nu copleșește privitorul. După cum am spus mai devreme, 69 de părți este o prostie, dar cine a spus „prost” nu poate fi și „inteligent”?