Încă patru publicații rusești au fost interzise în UE. Decizia, înainte de alegerile europarlamentare

Încă patru publicații rusești au fost interzise în Uniunea Europeană (UE) din cauza faptului că răspândesc propaganda și dezinformările Kremlinului, informează The Associated Press.

Obscura rețea mass-media prorusă Voice of Europe, agenția de presă de stat RIA Novosti și ziarele Izvestia și Rossiiskaia Gazeta au fost interzise în statele membre UE cu câteva săptămâni înainte de alegerile europarlamentare. Toate cele patru publicații se află sub controlul Kremlinului, precizează UE.

Belgia a deschis luna trecută o anchetă asupra unor tentative rusești de a interveni în alegerile europarlamentare. Potrivit serviciului belgian de securitate internă, o rețea prorusească încearcă să submineze sprijinul pentru Ucraina.

De asemenea, guvernul ceh a impus sancțiuni împotriva unor persoane implicate într-o amplă operațiune de manipulare în sensul dorit de Moscova. Aceste persoane ar fi abordat membri ai Parlamentului European și le-ar fi oferit bani pentru a promova propaganda rusă.

De la izbucnirea războiului la scară lagră din Ucraina, la 24 februarie 2022, din ordinul lui Vladimir Putin, UE a interzis mai multe canale rusești sau prorusești, printre care Russia Today și Sputnik, sub justificarea că acestea sunt folosite de Moscova pentru a-și răspândi propaganda și campaniile de dezinformare.