infos.ro

10 sfaturi esențiale de gătit pe bază de plante

Aflați cum să introduceți mai multă gătit pe bază de plante în stilul dvs. de viață cu aceste sfaturi de top pentru gătit.

Mâncarea pe bază de plante este la fel de fierbinte ca întotdeauna! În toată țara – chiar și în lume –oamenii de toate vârstele sunt din ce în ce mai interesați de ideea de a-și umple farfuriile cu mai multe plante. Fie că este vorba despre flexitarian, vegetarieni sau vegani – sau chiar planificări pentru mai multe mese pe bază de plante în timpul săptămânii – există multe de iubit la acest stil de viață! Nu numai că gătitul pe bază de plante este hrănitor, ci este foarte interesant să descoperi rețete noi, delicioase, pe care le poți face în propria bucătărie, folosind ingrediente de sezon și alimente de bază. Dar ce se întâmplă dacă sunteți nou în lumea bazată pe plante sau chiar dacă sunteți blocat într-un pic în stilul dvs. de gătit pe bază de plante?

Ei bine, pentru asta sunt aici azi! Când vă planificați mesele pe bază de plante pentru ziua sau chiar pentru săptămână, iată câteva sfaturi care vă vor ajuta să faceți gătitul mai ușor, mai sănătos și mai delicios. De la simple trucuri de gătit la cel mai bun depozit de cămară până la ustensilele de bucătărie preferate, vă împărtășesc câteva dintre cele mai bune sfaturi practice ale mele. Și nu uitați, încercați să nu priviți gătitul ca pe o bătaie de cap sau să fiți frustrați când felurile dvs. de mâncare nu ies așa cum ați planificat. Este în regulă, pentru că gătitul ar trebui să fie o călătorie distractivă și plăcută pe care o împărtășești cu prietenii și familia. Consultați aceste 10 sfaturi esențiale de gătit pe bază de plante, care vă vor pregăti pentru a obține succesul pe bază de plante în bucătărie.

10 sfaturi esențiale de gătit pe bază de plante

Tacos ușor de năut cu conopidă

1. Repetați-vă mesele pe bază de plante. Dacă treceți încet la o dietă pe bază de plante, încercați să includeți cel puțin trei mese complet pe bază de plante (vegane) pe săptămână, astfel încât să vă simțiți mai încrezători în stilul dvs. alimentar nou găsit. Vă puteți distra cu asta angajându-vă prietenii și familia în „Luni fără carne”, „Marți cu taco vegan” sau „Sâmbătă cu prăjire pe bază de plante”. Acest lucru vă va face mai ușor și mai plăcut să încorporați alimente alimentate de plante în mesele dvs. De asemenea, vă va ajuta să vă simțiți mai confortabil gătind mâncăruri pe bază de plante în bucătărie.

2. Pregătește-ți cămara. Organizarea este cheia succesului în bucătărie. Este important să aveți toate ingredientele pregătite pe punte. Din fericire, există o abundență de alimente pe bază de plante, stabile la raft, care vă vor rezista foarte mult timp; acesta este un bonus pentru că vă puteți aproviziona cămară fără să vă faceți griji că articolele perisabile se deteriorează. Acestea includ articole precum cereale integrale, fasole uscată și conservată, nuci și semințe, nuci și unturi de semințe, ierburi și condimente. Consultați setul meu gratuit de instrumente pentru cămară pe bază de plante Aici.

3. Ia-ți uneltele de bucătărie Dandy la îndemână. Există o mulțime de ustensile și unelte de bucătărie care vă pot ajuta să vă pregătiți pentru succesul în bucătărie. Multe dintre articolele de bază pe care le puteți folosi pentru aproape fiecare rețetă includ: căni de măsurat, oale, tigăi, oale de orez, blender, teluri, plăci de tăiat, robot de bucătărie, mixer electric, strecurătoare, recipiente de depozitare și un deschizător de conserve. Odată ce ați adunat acest sortiment de ustensile de bucătărie de bază, treceți la colecția avansată, care include o mandolină, zester de citrice, mojar și pistil, râșniță de condimente, presă de usturoi și storcator. Consultați ustensilele și echipamentele de bucătărie pe bază de plante preferate din lista mea de cumpărături Aici iar la mine Vitrina Amazon.

4. Păstrați acele alimente proaspete. Dacă achiziționați articole care trebuie refrigerate, cum ar fi fructele și legumele proaspete, proteinele pe bază de plante și laptele fără lactate, rețineți că acele produse sunt perisabile. Așadar, asigurați-vă că țineți evidența acestor ingrediente pentru a le folosi înainte de a fi stricate și aprovizionați-le din nou în supermarketurile dvs. săptămânale. Încercați să vă dedicați o zi din săptămână pentru a fi „ziua de cumpărături” pentru a putea cumpăra alimente proaspete și sănătoase. Un sfat grozav pentru fructe și legume este că, dacă observi că încep să-și piardă prospețimea, poți oricând să le bagi în congelator pentru conservare. Fructele și legumele congelate au la fel de multă valoare nutritivă ca și produsele proaspete.

Bol cu ​​sorg de tofu thailandez prăjit

5. Planificați mesele cu înțelepciune. Dacă sunteți nou în gătit pe bază de plante, s-ar putea să vă fie deosebit de util să vă notați mesele, folosind Setul de instrumente Go Veganîn special cel Jurnal de planificare a meselor veganecu Meniu vegan de 7 zile ca ghid. În nopțile voastre aglomerate, încercați mese simple, cum ar fi tofu prajit cu orez brun sau tacos cu fasole neagră. Dar alegeți câteva nopți când aveți puțin mai mult timp pentru a încerca o nouă rețetă de pe blogul meu, cum ar fi Cupe de patiserie Tempeh cu dovlecel sau Plăcinte cu ciuperci cu fasole verde și piure de cartofi. Acest lucru vă va inspira să fiți creativ și să vă bucurați de aromele delicioase ale alimentelor pe bază de plante.

Salată de varză cu portocale cu sânge și alune

6. Păstrați-l simplu. Gătitul pe bază de plante este de fapt destul de simplu; de fapt, personal cred că este mai ușor să gătești cu ingrediente alimentate de plante. Nu trebuie să faci rețete nebunești, fanteziste pe care poate le-ai văzut pe rețelele sociale; în schimb, poți face o masă rapidă și ușoară cu doar câteva ingrediente. Multe dintre rețetele mele preferate pe care le pot pregăti în doar câteva minute includ ovăz tăiat din oțel cu fructe de sezon, nuci și lapte de soia pentru micul dejun; salată de varză cu tofu copt, roșii uscate la soare și nuci de pin pentru prânz; și tacos cu legume pentru cină cu tortilla de porumb, fasole neagră, brânză pe bază de plante, varză, avocado și salsa.

Sushi de legume din piața fermierilor

7. Echilibrează-ți farfuria din punct de vedere nutrițional, mergând întreg. O dietă pe bază de plante ar trebui să fie plină de o varietate de alimente alimentate de plante care oferă un curcubeu de culori în farfurie. Multe dintre alimentele pe bază de plante pe care îmi place să le mănânc includ cereale integrale, cum ar fi ovăz și farro, leguminoase, inclusiv fasole și linte, tofu, legume, cum ar fi morcovi, spanacul și conopida, fructe, cum ar fi piersici, rodii și fructe de pădure. , nuci și semințe, cum ar fi migdalele, fisticul și semințele de dovleac. Acestea sunt doar câteva dintre numeroasele alimente care conțin vitaminele și mineralele de care aveți nevoie pentru a trăi un stil de viață sănătos pentru inimă și pentru a lupta împotriva bolilor. Sifonele, chipsurile de cartofi, înghețata, ciocolata și prăjiturile pot fi toate pe bază de plante, dar rețineți că este bine să le consumați cu moderație și să vă concentrați pe o farfurie colorată, echilibrată, care conține alimente întregi.

8. Asta pentru Asta. Puteți schimba multe proteine ​​de origine animală cu proteine ​​​​pe bază de plante: ½ cană porție de fasole fiartă, linte și mazăre uscată; ½ cană de tofu sau 1 uncie de nuci sau semințe (cum ar fi arahide, fistic, migdale, semințe de floarea soarelui, semințe de cânepă și semințe de chia) oferă aproximativ aceeași cantitate de proteine ​​ca 2 uncii de carne. Există multe tipuri de burgeri falși, „pui” și „brânză” pe piață, care sunt bine să mănânci ici și colo, dar în cea mai mare parte încercați să rămâneți cu proteinele din alimente integrale care conțin mai multe beneficii pentru sănătate. De asemenea, puteți schimba laptele obișnuit cu lapte nelactate – acestea pot include soia, cânepă, in, nucă de cocos, migdale, caju și multe altele. Nu uitați să citiți etichetele nutriționale pentru a găsi lapte vegetal care conține surse bune de proteine, calciu și vitamina D.

Bol de orez cu roșii Chipotle

9. Pune totul împreună. Odată ce ai toate ingredientele tale, este timpul să le asociezi cu o masă echilibrată pe bază de plante, bazată pe formula: proteine ​​vegetale + cereale integrale + legume + grăsimi sănătoase + fructe = perfecțiune sănătoasă, delicioasă. Doar echilibrați farfuria cu o porție de proteine ​​vegetale, cum ar fi fasole sau tofu, o porție de cereale integrale, cum ar fi orez brun sau quinoa, câteva porții de legume, cum ar fi dovlecel și ciuperci, niște grăsimi sănătoase, cum ar fi avocado sau semințe de susan și fructe, cum ar fi strugurii sau cireșele, și aveți o masă sănătoasă pe bază de plante.

10. Fă-l să aibă un gust superb! Pe lângă alimentele delicioase integrale care sunt incluse în farfuria dvs. echilibrată din punct de vedere nutrițional, alte câteva ingrediente cheie care ajută la îmbunătățirea savoarei mesei dvs. sunt încorporarea ierburilor, condimentelor, sosurilor și sosurilor preferate (care pot fi făcute în casă). de asemenea). Gătitul mâncărurilor pe bază de plante înseamnă mai mult decât cumpărarea de mâncăruri vegane congelate gata de consumat și salate plictisitoare, poate fi mâncăruri delicioase, cum ar fi o tigaie de linte cu curry, care se fierbe cu condimente indiene și se servește cu orez brun crocant. Acestea te vor bucura pe tine și papilele tale gustative!

Pentru mai multe informații despre sfaturile de gătit pe bază de plante, consultați descărcarea mea gratuită a „Trusa de instrumente Go Vegan” precum și numeroasele rețete găsite pe mine pagină.

Consultați sfaturile și ghidurile mele preferate de gătit pe bază de plante aici:

Cum să faci Seitan de casă în mod ușoară
Cum se prepară bulion de legume
Cum să faci orez cu conopidă
Cum să faci legume la grătar într-un coș de grătar

Source link

You might also like